شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اگرچه اکنون به جایی رسیده‌ایم که توان صادرات بیش از 800هزارتن مواد لبنی را در سال داریم اما اوایل انقلاب، نیاز شدید به واردات این محصولات داشتیم و پنیرهای دانمارکی و کره‌های هلندی در ویترین مغازه‌ها خودنمایی می‌کرد. امروز وضعیت کاملا متفاوت است و باید قدر این پیشرفت را دانست.

اما متاسفانه برخی قصد دارند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. به عبارتی، کارخانه‌های لبنیات وقتی می‌بینند دامدار مجبور است شیر تولید شده را به هر طریقی بفروشد، آنها را به انواع مختلف در تنگنا قرار می‌دهند. این موضوع مربوط به الان نیست بلکه تجربه بیش از 30سال کار را به یدک می‌کشد. حالا هم یک سال از مصوبه 1440تومانی گذشت اما کسی به آن عمل نکرد. این درحالی است که تنها شیر ممتاز با نرخ تعیین شده به فروش می‌رسد و فقط20درصد کل تولید کشور را تشکیل می‌دهد. بنابراین 80درصد تولید قیمتی کمتر از 1440تومان دارد.

قصد ندارم در میزان سود صنایع لبنی اظهار نظر کنم اما در حال حاضر وضعیت مالی دامداران به مراتب بدتر از لبنیاتی‌هاست. سکوت این قشر آسیب‌دیده و زحمتکش به معنای رضایت آنها نیست بلکه دامدار مجبور است کجدار و مریز به کار خود ادامه دهد، زیرا اگر گاو خود را ندوشد، باید آن را به کشتارگاه بفرستد و این یعنی نابود شدن سرمایه‌ای که دیگر قابل بازگشت نیست.

قیمتی برای خرید شیرخام از طرف دولت تعیین شده و کارخانه‌ها موظفند آن را اجرا کنند. حال اگر زیر بار نرفتند قانون، تنها محکمه‌ای است که همه باید به آن احترام بگذارند. ما کاری به صنایع لبنی نداریم و فقط وظیفه خود را انجام می‌دهیم. اینکه انجمن صنفی بخواهد کارخانه‌ها را تحریم کند و شیر تولیدی را در جوی بریزد، حرف ما نیست و با چنین حرکتی مخالفیم. آنها می‌گویند نیازی به یارانه نداریم در صورتی که اتحادیه دامداران معتقد است یارانه باید وجود داشته باشد تا مشکلات برطرف شود.

بارها گفته‌ام همت دولت برای درمان، ستودنی است اما کاش مقداری از همین یارانه را صرف سلامت می‌کرد تا لبنیات ارزان‌تر در اختیار مردم قرار بگیرد. مسئولان تا کی می‌خواهند به درمان ادامه دهند؟ آیا این هزینه‌های سرسام‌آور نباید در جایی تمام شود؟ اگر امروز برای سلامت، یارانه نپردازیم، فردا نیز انبوهی از بیمارانی خواهیم داشت که نیاز به درمان دارند.

* مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Re6bDC8B
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه