جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
از میان خبرها

چین به دنبال راه ابریشم دریایی در بندر چابهار

8 سال پیش ( 1394/7/24 )
 

معاون اداره همکاری اقتصادی خاورمیانه و رئیس انجمن سرمایه‌گذاری چین در سفر به بندر چابهار با هدف بررسی وضعیت موجود بندر شهید بهشتی چابهار گفت: با توجه به پدیده دزدی دریایی در دریای مدیترانه و خلیج عدن، کشور چین به دنبال بندر پشتیبان و مناسبی است تا به آسیای مرکزی و افغانستان و همچنین به انرژی دسترسی داشته باشد و از طرفی دولت چین طبق سیاست‌های رئیس‌جمهوری خود به دنبال احیای راه ابریشم قدیم و راه ابریشم دریایی در چابهار است.

124151351245214523562361353264

به گزارش ایسنا، وانگ جونگ شینگ گفت: کشور چین متوجه است ایرانی‌ها در سرمایه‌گذاری به روش صادقانه وارد می‌شوند و ما مطمئن هستیم برگشت سرمایه در این بندر سریع انجام می‌شود. رئیس انجمن سرمایه‌گذاری چین بیان کرد: سال گذشته در ملاقاتی که بین دو رئیس‌جمهور ایران و چین صورت گرفت بر همکاری توسعه بندر چابهار تأکید شد.

وی ضمن بر شمردن مزایای بندر چابهار اظهار داشت: از طریق بندر چابهار برای 36 کشور جهان قرارداد حمل و نقلی بسته شده که متأسفانه هیچ کدام از این قراردادها عملیاتی نشده و مصمم هستیم این قراردادها جنبه عملیاتی پیدا کند. به گفته وی اگر قرار است بندر چابهار به یک بندر بین‌المللی تبدیل شود پسکرانه‌های آن جوابگو نیست و از طرفی متصل شدن به راه‌آهن یکی از مهم‌ترین ضروریات آن است.

معاون اداره همکاری اقتصادی خاورمیانه و رئیس انجمن سرمایه‌گذاری چین نیز در این بازدید گفت: طبق برآوردی که ما در حال حاضر ازاین بندر تا زمان بهره برداری از آن داریم، 800 میلیون دلار تا یک میلیارد دلار سرمایه نیاز است.

رئیس انجمن سرمایه‌گذاری خاورمیانه چین تصریح کرد: حضور چینی‌ها در بندر چابهار می‌تواند زمینه همکاری خوبی را پایه‌گذاری کند و ما در این زمینه هیچ گونه شبهه‌ای نداریم. وی گفت: اگر تحریم‌ها علیه ایران اعمال نمی‌شد امروزه بندر دوبی به این صورت نبود، چون با اجرای تحریم‌ها ایرانی‌ها خیلی از چیزها را از دست دادند و در حال حاضر ایران کوشش می‌کند تا آن فرصت‌های از دست داده را برگرداند و مطمئن باشید اگر این همکاری بین ایران و چین در این منطقه برقرار شود، کلیه ضررهای چند ساله به سرعت جبران می‌شود. وانگ جونگ شینگ تصریح کرد: شما امروز می‌بینید کالا از چین مستقیماً به دوبی و از دوبی به بندرعباس و سپس به بندر چابهار می‌آید اما ما می‌خواهیم با حضور خود در بندر چابهار این روش را اصلاح کنیم که کالا مستقیم از چین در بندر چابهار تخلیه شود.

وانگ جونگ شینگ افزود: ما عقیده داریم در بندر چابهار باید زمان سرمایه‌گذاری را کوتاه کنیم تا زودتر از آن بهره‌برداری کنیم و این میزان سرمایه‌گذاری که در بندر چابهار در نظر گرفته شده برای دولت چین بسیار ناچیز است، اما آن چیزی که برای حضور ما در بندر چابهار در امر سرمایه‌گذاری مهم است شیوه همکاری و میزان سرمایه‌گذاری دولت چین در بندر چابهار با تبادل نظر طرفین است.

رئیس مرکز انجمن سرمایه‌گذاری چین در خاورمیانه گفت: بندر گوادر پاکستان در اختیار چینی‌ها قرار دارد اما این برای ما کافی نیست، چون چابهار یک بندر ایده‌آل‌تر برای ماست.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KAdZQNjE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه