دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
رخدادهای جدید بازار جهانی نفت

چین و آمریکا قیمت نفت را تغییر می‌دهند

9 سال پیش ( 1393/12/18 )
 

چین سیاست‌های نفتی‌اش را تغییر داده و آمریکا نیز تعداد سکوهای نفت شیل خود را کاهش داده است‌. این دو رویداد قیمت جهانی نفت را تغییر داده است‌. خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشته که سیاست جدید نفتی چین مبنی بر اجازه دادن به پالایشگاه‌های مستقل برای واردات نفت‌خام به ارتقای کیفیت سوخت و کاهش قیمت آن در این کشور کمک خواهد کرد‌. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، چین دومین واردکننده بزرگ نفت خام در جهان پس از آمریکا، نظارت‌های سختگیرانه‌ای روی واردات نفت داشته تا عرضه با ثبات نفت را در داخل تضمین کند.حدود 90 درصد واردات نفت‌خام چین توسط شرکت‌های نفتی دولتی ساینوپک و پتروچاینا انجام می‌شود.

اما پکن ماه گذشته با استفاده از مزیت کاهش قیمت جهانی نفت نظارت سختگیرانه دولتی روی واردات را کاهش داد که به پالایشگاه‌های کوچک‌تر اجازه می‌دهد برای واردات نفت خام درخواست بدهند. گو شوکینگ، فرماندار استان شرقی شاندونگ چین در جلسه سالانه پارلمان این کشور به خبرنگاران گفت: این سیاست جدید شرایط قبلی را که تنها سه یا چهار شرکت بزرگ مجاز به واردات نفت‌خام بودند، پایان می‌دهد. کارشناسان صنعت نفت برآورد کرده‌اند، استان شاندونگ که محل استقرار بیشتر پالایشگاه‌های کوچک چین است 20 درصد کل ظرفیت واردات نفت این کشور را به خود اختصاص می‌دهد. این پالایشگاه‌های کوچک اغلب تحت حمایت دولت یا بخش خصوصی سال‌ها از دسترسی مستقیم به نفت خام محروم بوده‌اند‌. در عوض آنها مجاز به پالایش نفت کوره (نوعی نفت سنگین پالایش شده که معمولا ناخالص‌تر از نفت خام است) هستند.

فرماندار شاندوگ گفت: این سیاست ممکن است به ارتقای کیفیت سوخت، کاهش آلودگی هوا و کاهش قیمت سوخت برای مصر‌ف‌کنندگان در داخل کشور بینجامد. براساس این قانون جدید پالایشگاه‌هایی که حداقل ظرفیت سالانه پالایش آنها 40 هزار بشکه در روز است باید در ازای واردات نفت خام تاسیسات پالایشگاهی قدیمی خود را از دور خارج کنند.

کاهش تعداد سکوهای حفاری
نفت شیل در آمریکا

رویترز در گزارش دیگری نوشته که بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد سکوهای حفاری نفت شیل در آمریکا در هفته گذشته شدیدا کاهش یافته و این کاهش تقریبا دو برابر کاهش تعداد این سکوها در دو هفته گذشته است و به پایین‌ترین سطح از آوریل 2011 رسیده است. در این گزارش آمده که شرکت خدمات نفتی بیکرهیوز در گزارش هفتگی خود اعلام کرد، تعداد سکوهای حفاری نفت شیل در آمریکا با 64 مورد کاهش به 922 سکو رسیده است. جیمز وست، تحلیلگر موسسه اورکور‌ای اس‌ای گفت: کاهش شمارش سکوهای نفتی کمی بیشتر از انتظارات است اگرچه ما گمان می‌کردیم شدت این کاهش کند شده است.

با این روند در هفته گذشته کاهش سکوهای حفاری آمریکا که در دو هفته قبل‌تر 33 و 37 مورد بود تقریبا دو برابر شده است‌. اما این کاهش‌ها کمی کمتر از کاهش سه هفته قبل است که بیش از 80‌مورد بود‌. تعداد سکوهای حفاری در آمریکا برای سیزدهمین هفته متوالی کاهش یافت، زیرا تولیدکنندگان فعالیت خود را در پی کاهش قیمت نفت کم کرده‌اند‌. به گفته بیکرهیوز، تعداد سکوهای حفاری فعال در آمریکا طی 21 هفته گذشته در 18‌هفته کاهش یافته است.

تعداد سکوها طی چهار ماه گذشته با شدیدترین سرعت کاهش یافته و نسبت به رقم بی‌سابقه 1609‌سکو در ماه اکتبر بیش از 40 درصد کاهش داشته است. موسسه بیکرهیوز اعلام کرد:‌ ایالت تگزاس که بیشترین تعداد سکوهای حفاری در آن قرار دارد مجددا در هفته گذشته بیشترین کاهش را تجربه کرد و تعداد سکوها در این ایالت با 32‌مورد کاهش به 537 مورد رسید که کمترین تعداد از سال 2010 تاکنون است. میدان نفتی پرمین در غرب تگزاس و نیومکزیکو بیشترین کاهش را در تعداد سکوهای حفاری تجربه کرده است‌. این میدان بزرگ‌ترین و رو به رشدترین میدان نفت شیل در آمریکا محسوب می‌شود. تعداد سکوهای میدان پرمین با 24 مورد کاهش به 328 سکو رسید که کمترین میزان از سال 2011 تاکنون است.

حفاری افقی که کارآمدترین نوع حفاری برای استخراج نفت و گاز از میادین شیل است با 51‌مورد کاهش به 895 سکو رسیده که کمترین سطح از سال 2010 تاکنون محسوب می‌شود. همچنین سکوهای حفاری عمودی و هدایت شده که کارآیی کمتری دارند نیز به ترتیب به کمترین سطح از سال 1991 و 1993 رسیده‌اند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/XQ9us2wk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه