در طول چند سال اخیر، شبكههای اجتماعی قادر شدند با معرفی گونههای جدید تبلیغاتی كه میتوانند وظیفه انجام آن را برعهده بگیرند، نگاهی را كه تا پیش از این به صفحات اجتماعی میشد، تغییر دهند.
برای كمك به اینكه نام تجاری شما در بازار پر آشوب نامهای تجاری گم نشود، بهترین راه این است كه از تصاویر، رنگها و كلماتی كه ممكن است در تبلیغات تصویری مخاطبتان را سردرگم كند، دوری كنید.
پنج نكتهای كه بهتر است در این زمینه همیشه در ذهن خود نگه دارید، به شرح زیر است:
1- تبلیغات نام تجاری خود را در یك سطح فكری نگه دارید
نخستین اشتباهی كه كمپانیها در تبلیغ نام تجاری خود برای كسب و كارشان انجام میدهند این است كه یا به سراغ رسانههایی میروند كه به لحاظ فرم با نام تجاری آنان سازگاری ندارد، یا اینكه به قدری رسانههای متعددی را برای تبلیغات انتخاب میكنند كه وقتی مخاطب از بیرون به این منظره مینگرد هیچ تشابه و سازگاری با این رسانهها نمیبیند.
بهتر است برای تبلیغات به سراغ صفحات خودتان در شبكههای اجتماعی بروید تا مخاطبتان بتواند به راحتی شخصیت شما را بشناسد و به شما بهعنوان صاحب یك نام تجاری اعتماد كند.
2- رسانه خود را بشناسید
هر یك از رسانههای اجتماعی كه امروزه طرفداران بسیاری دارند، شاخههای متنوعی از طرفداران را با سلایق مختلف در خود جای دادهاند. برای اینكه بخواهید به سراغ آنان بروید باید پیش از هر چیز بدانید این شبكههای اجتماعی بهعنوان یك رسانه چه طیفی از مخاطب را به سمت شما جلب میكنند. دقت داشته باشید كه هرچه بیشتر به محتوا و تفسیر تصاویر و طراحیها توجه كنید میتوانید مخاطبان بیشتری را برای كسب و كار خود جذب كنید.
3- تصویر پروفایل خود را ثابت نگه دارید
در تمام فضاهای تبلیغاتی و رسانههای اجتماعی داشتن تصویر یكسان باعث میشود تا آن تصویر تبدیل به یك نشانه برای شناخت سریع شما توسط دیگران شود. تصویری كه برای پروفایل خود انتخاب میكنید در واقع هویت بصری اولیه شماست كه مخاطب به محض دیدن آن تصویر بدون خواندن نام تجاری شما، ذهنش به سمت نام تجاریتان میرود.
4- همیشه تازه باشید
كسانی كه در شبكههای اجتماعی صفحهای دارند و مدام به آن سر میزنند مدام در انتظار اتفاقات و مطالب تازه هستند و دائما میخواهند از پیشرفتها مطلع شوند. پس زمانی كه میخواهید نام تجاری خود را در صفحات اجتماعی مدام در مقابل چشمان مخاطبان داشته باشید، باید مطالب و تازههایی هم برای تغذیه ذهن آنان داشته باشید.
5- خلاق باشید
اگر تمامی این كارها را هم انجام دادید پله بعدی برای شما این است كه خلاق باشید و سعی كنید از فضایی كه در اختیار دارید بهصورت كاملا خلاقانه استفاده كنید.