به راستی که مطالب جالب توجه با اینکه معمولا مورد توجه شرکتها نیستند، فرصتهایی طلایی را در اختیار ما قرار میدهند. با این حال بسیاری از وقایع یا اقدامات مهم تنها در اندک موقعیتهایی مجال ظهور مییابند، تنها به این دلیل که اشخاص در مدیریت روابط عمومی جدا از امکاناتی که در اختیار داشتهاند به اندازه کافی خوش فکر و فعال نبودهاند. همیشه سریعترین مکان برای انتشار اخبار بهترین نیست، لیکن فرد شاغل در مدیریت روابط عمومی با ارزیابی موقعیتها از تمامی زوایا میتواند داستان مدنظر را در مکانهای مختلفی بگنجاند.
ایده
افرادی که از روابط عمومی خوبی برخوردار هستند تمامی رسانههای ممکن را برای انتشار موضوعات جدید در زمان مناسب آن مدنظر خواهند داشت. برای مثال، ممکن است یک رستوران گیاهی تازه تاسیس شده مطلبی را درباره خصوصیات موادغذایی سالم در مجله تندرستی به چاپ برساند و مقاله جوری به نظر میآید که برای یک منتقد رستوران نوشته شده، یا داستانی درباره نحوه کسبوکار در صفحه اقتصادی چاپ شود یا مدیران بانوی شاغل در رستورانها را در مجلات زنانه خطاب قرار بدهد.
هر داستان نشات گرفته از موضوعی بنیادی است، اما هریک به میزان علاقهمندی با آگاهی به موضع منطبق با آنچه روزنامه نگاران به دنبالش هستند، میافزایند. موضوع اصلی احتمالا به چاپ نخواهد رسید و همین مسئله میتواند کار ویراستار را برای پر کردن فضای خالی به وجود آمده دشوار سازد اما در عین حال داستان جنبههایی را دارد که میتواند برای مقالهنویس الهامبخش باشد.
آنچه در عمل باید انجام دهید
- به تمام جوانب کار فکر کنید.
- سلیقه هر روزنامهنگار را سنجیده، سپس مطالب را برایشان ارسال کنید.
- هرگز مطالب تکمیل نشده خود را برای هرکسی نفرستید، در اینصورت داستان همانطوری شکل خواهد گرفت که روزنامهنگاران منظور را میفهمند.