جمعه, ۵ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی وجود شرکت‌های پدرخوانده در سازمان نظام مهندسی را تکذیب و توضیحاتی را درخصوص سوءاستفاده از 40 میلیارد تومان اموال در این سازمان ارائه کرد.

حامد مظاهریان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در هیأت‌مدیره دوره قبل 40 میلیارد تومان از اموال سازمان نظام مهندسی به بانک سپرده شده که این مبلغ، وثیقه دریافت تسهیلات برای یک شرکت خصوصی قرار گرفته است. این مسئله یکی از چالش‌های مهم سازمان نظام مهندسی است اما خوشبختانه شخص آقای بی‌طرف دقت و تمرکز زیادی روی این مسئله صورت دادند که هم‌اکنون این پرونده در دست پیگیری است.

پرده‌برداری از تخلف 40 میلیاردی در سازمان نظام مهندسی

وی افزود: از رسانه‌هایی که با اطلاع‌رسانی به روشن‌شدن فساد صورت گرفته کمک کردند تشکر می‌کنم. این یک تخلف انتظامی است که هم شورای انتظامی می‌تواند آن را به قوه‌قضاییه ارجاع دهد و هم هیأت‌مدیره سازمان نظام مهندسی و بخش‌های نظارتی دیگر این کار را خواهند کرد. چیزی که من می‌بینم عزم جدی است که برای نهایت شفاف‌سازی صورت می‌گیرد تا با متخلفان برخورد شود. گزارش مفصلی هم در وزارت راه و شهرسازی تهیه شده و بخش‌هایی از آن را شیبانی اشاره کرد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا وجود شرکت‌های پدرخوانده که تلاش می‌کنند پروژه‌های بزرگ را به دست بگیرند را تأیید می‌کنید؟ گفت: خیر، وجود پدرخوانده یا مافیا در فرآیندهای رسمی معنا ندارد. اینکه فکر کنیم پدرخوانده‌ای در سازمان نظام مهندسی وجود دارد که 100 هزار عضو را تحت تأثیر قرار می‌دهد منطقی نیست.

مظاهریان، در عین حال گفت: قطعاً گروه‌هایی وجود دارند که سعی می‌کنند منافعی به دست بیاورند و این را تأیید می‌کنیم، عدم شفافیت در بخش‌هایی نیز می‌تواند درست باشد. همه این موارد در «نظام‌نامه اخلاق حرفه‌ای سازمان نظام مهندسی» که این هفته توسط وزیر راه و شهرسازی ابلاغ می‌شود اصلاح شده است. سازمان نظام مهندسی امکان مدیریت همه مسائل را دارد و می‌تواند امور را تصحیح کند.

وی به اقدام اخیر شهرداری که ارجاع مهندسان ساختمانی را از سازمان گرفته بود و البته طی فرآیند قانونی، این مشکل برطرف شد اشاره کرد و افزود: امسال یک اقدام غیرقانونی صورت گرفت و فرآیندی که قانون پیش‌بینی کرده بود، نقض شد که البته مدیریت شد. بحث بر سر این است که اگر کسانی تخلف کردند قابل اغماض نیست و حتماً پیگیری خواهد شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Iu26VzrP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه