جمعه, ۲ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Fri, 23 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز
ظریف اعلام کرد

پایان مذاکرات احتمالا دوشنبه

9 سال پیش ( 1394/4/20 )
 

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان صبح دیروز پس از مذاکره با همتای آمریکایی خود که به گفته منابع آمریکایی موگرینی نیز در این دیدار حضور داشته است در بالکن هتل ظاهر شد و در پاسخ به خبرنگاران که به او گفتند چرا پایین نمی‌آیید؟ گفت: من فقط برای هوا‌خوری چند دقیقه‌ای بیرون‌آمدم. ظریف در پاسخ به خبرنگاری ژاپنی که پرسید مذاکرات تا پایان هفته میلادی(تا روز دوشنبه) به طول می‌انجامد گفت: به نظر این طور است. داود محمدنیا، حسین فریدون و سیدعباس عراقچی در بالکن همراه ظریف بودند. به گزارش ایسنا، دیروز رفت‌و‌آمدهای ظریف و همراهانش به بالکن افزایش و او به فاصله کمی دوباره به همراه علی‌اکبر صالحی به بالکن آمد و باز در برابر سوالات خبرنگاران قرار گرفت. وی در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین موضوعات باقیمانده چیست؟ گفت: رسیدن به ‌‌«‌بله‌»‌ برای موضوعات مهم. ظریف که به نظر می‌آید از دیروز ‌‌‌«دیپلماسی بالکن‌»‌ را پیش گرفته است مذاکراتش با کری که صبح دیروز انجام شد را «سازنده‌»‌ خواند. وی گفت که اگر اراده سیاسی باشد مشکلات حل می‌شود. ظریف گفت: هنوز مهم‌ترین موضوعات حل نشده است.

تخت روانچی: مذاکرات تا دوشنبه ادامه دارد

در همین حال مجید تخت روانچی، عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: بررسی اسناد و ضمائم در مذاکرات هسته‌ای به پایان رسیده است و تنها چند نکته کلیدی باقی مانده که اگر روی این نکات نیز به تفاهم برسیم می‌توانیم تفاهم‌نامه پایانی را داشته باشیم. تخت روانچی در حاشیه مراسم سومین روز درگذشت مادر همسرش در جمع خبرنگاران گفت: ما با منطق مذاکره می‌کنیم و براساس عزت ملی پیش می‌رویم و بر سر عزت و مصالح ملی‌مان معامله نمی‌کنیم و فکر می‌کنم در همین مسیر بتوانیم به توافق برسیم و توافق شاید شدنی باشد. ما هیچ ضرب الاجلی را در مذاکرات نمی‌پذیریم بلکه آمریکایی‌ها خود یک ضرب‌الاجل داشتند که براساس آن می‌خواستند در آن چارچوب زمانی مذاکرات به اتمام برسد و ما هم مشکلی با آن نداشتیم. اما اگر بعد از آن ضرب‌الاجل نیز به تفاهم برسیم مشکلی نیست. 

مذاکرات فرازونشیب زیادی دارد و در شرایطی شما می‌بینید که به تفاهم رسیده و در بعضی مسائل طرف‌های مذاکره نیز هم نظر شده‌اند اما می‌بینیم که طرف مقابل خواسته‌هایش را تغییر می‌دهد و زیاده‌خواهی می‌کند و البته ما نیز مقاومت می‌کنیم و امروز (دیروز) نیز مذاکرات در چارچوب خود در حال انجام است. امیدواریم اگر طرف مقابل حسن نیت لازم را داشته باشد و بتواند تصمیمات سیاسی مناسب بگیرد به تفاهم برسیم.

تعلیق تحریم‌ها تمدید شد

خبر دیگری حاکی است اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه ایران را سه روز دیگر تعلیق کرد. اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: به منظور ادامه مذاکرات هسته‌ای تعلیق تحریم‌های ایران تا دوشنبه تمدید می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pxGgFWoH
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه