پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

ونزوئلا دیگر شکر ندارد

8 سال پیش ( 1395/3/5 )
پدیدآورنده : سارا گلچین  

در پی بحران سیاسی و انسانی در ونزوئلا تولیدکنندگان دولتی شکر در این کشور اوایل این هفته اعلام کردند که موقتا تولید شکر را به‌خاطر کمبود شکر خام متوقف کرده‌اند.

روز پنجشنبه گذشته، شرکت Coca-Cola FEMSA، بزرگ‌ترین تولیدکننده نوشابه کوکاکولا در جهان نسبت به بحرانی شدن وضعیت هشدار داد. طبق اعلام این شرکت، FEMSA نیاز به شکر صنعتی و تصفیه شده از شرکت کشاورزی شکر ونزوئلا دارد که یک نهاد دولتی است.

ونزوئلا دیگر شکر ندارد

شرکت تولیدکننده نوشابه Coca-Cola FEMSA که بخشی از آن متعلق به شرکت معروف Coca-Cola است، اعلام کرد تا زمانی که سهمیه شکر این کارخانه تمام نشده، به تولید نوشابه ادامه می‌دهد. این شرکت اظهار کرد درحال جست‌وجو برای یافتن منبع دیگری برای تامین شکر موردنیاز خود است.

سخنگوی Coca-Cola در گفت‌وگو با CNNMoney گفت: «درحالی‌که موقعیت فعلی بر تولید نوشابه‌های شیرین در روزهای آینده تاثیر خواهد گذاشت، خط تولید نوشیدنی‌های بدون قند مثل آب معدنی و نوشابه‌های لایت با همان روند عادی ادامه می‌یابد.»

کمبود شکر تازه‌ترین نشانه وجود وضعیت اضطراری در ونزوئلا است. این کشور با کمبود برخی کالاهای اساسی مواجه است و غیر‌از شکر مواد‌غذایی چون آرد، تخم‌مرغ و شیر هم در ونزوئلا کم پیدا می‌شود.

وضعیت لوازم پزشکی نیز در ونزوئلا چندان خوب نیست و این بحران به قیمت جان برخی از مردم تمام شده است.

نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا از برگزاری همه‌پرسی برای تعیین اینکه او در قدرت بماند یا خیر، سر باز می‌زند و همین امر باعث ایجاد ناآرامی‌های خشونت‌بار در کاراکاس، پایتخت شده است. هفته گذشته او خواستار اعلام وضعیت اضطراری در کشور شد و به انتقاد از کنگره با رهبری حزب مخالف دولت و منتقدان خارجی پرداخت.

به‌نظرمی‌رسد مادورو به هر کاری دست می‌زند برای اینکه در قدرت بماند. در پی خشکسالی یا چیزی که کارشناسان به آن سوءمدیریت دولت می‌گویند، دولت مادورو برای صرفه‌جویی در انرژی، قطعی برق به مدت چهار ساعت در روز را اجرا می‌کند.

برای صرفه‌جویی بیشتر در مصرف برق، مادورو در ماه آوریل اعلام کرد کارمندان دولت و سایر نهادهای عمومی تنها دو روز در هفته کار کنند. او حتی دستور داد ساعت‌ها در این کشور 30 دقیقه به جلو کشیده شوند تا زمان بیشتری از ساعات کاری، روز باشد. تمام این تحولات در پی حرکت روبه‌پایین اقتصاد این کشور پیش آمد. به پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، امسال نرخ تورم در ونزوئلا نزدیک به 500درصد است و سال آینده این رقم به 1600درصد خواهد رسید. اقتصاد ونزوئلا در حال کوچک شدن است و ارز این کشور کمتر از یک پنی ارزش دارد و این کشور اکنون جای انجام کسب‌وکار نیست.

شرکت Pepsi اعلام کرد کسب‌وکارش در ونزوئلا در ماه سپتامبر سال گذشته 4/1میلیارد دلار هزینه دربر داشته است.

ونزوئلا اغلب واردکننده کالاهای اساسی مثل شکر بوده اما از وقتی اقتصاد این کشور رو به نزول رفته، دولت دچار کمبود بودجه برای واردات کالاهایی چون جو، شکر، سیب‌زمینی و سایر کالاهای اساسی شده است. نقدینگی نیز در ونزوئلا با بحران مواجه است، چون قیمت نفت، مهم‌ترین موتور اقتصاد این کشور به‌شدت پایین آمده، حال آنکه هزینه‌های دولت افزایش یافته است. کارشناسان می‌گویند حتی اگر قیمت نفت به نقطه پیشین خود بازگردد، ونزوئلا راهی دراز برای بازسازی اقتصادی خود پیش‌رو خواهد داشت.

منبع : CNNMoney
برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HWGe79if
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه