پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

از نظر وزارت بهداشت، محصول غذایی مورد تایید است که دارای پروانه بهداشتی ساخت، مهر استاندارد و مهر سازمان غذا و دارو باشد. هر محصولی به محض دریافت پروانه بهداشتی از سازمان غذا و دارو، ردیابی می‌شود و تا زمان مصرف زیر کنترل و نظارت این سازمان قرار می‌گیرد. در این چرخه با هر گونه تخلف در کیفیت و تولید برخوردهای قانونی می‌شود و فعالیت‌های قانون گریزان در چارچوب استانداردها قرار می‌گیرد یا از فعالیت‌شان جلوگیری می‌شود. 

محصولاتی که به‌صورت زیرپله‌ای تولید می‌شوند، به نوعی تولید فله‌ای به شمار می‌روند که استانداردهای قانونی لازم را ندارند. زمانی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند استانداردها باید رعایت و سلامت محصولات محرز شود، تمامی کارخانه‌های تولیدی باید استانداردهای لازم را رعایت کنند، در غیر‌این صورت هر محصولی که پروانه بهداشتی و مجوز ساخت نداشته باشد، قابل مصرف نیست و انواع تقلب و تخلف در آن وجود دارد. بنا براین مردم باید از این موضوع آگاه باشند و محصولاتی را مصرف کنند که دارای پروانه بهداشتی ساخت و مهر استاندارد باشد. 

شوربختانه، تقلب و تخلف در محصولات غذایی افزایش یافته است. این موضوع، نظارت وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد بر تولید غذای سالم را بیش از پیش می‌طلبد. در سوی دیگر این قضیه مردم هستند که نقش مهمی بر عهده دارند. همچنین باید بر نقش مهم و تاثیرگذار رسانه‌ها و مطبوعات بر این موضوع تاکید کرد. رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی درست و به موقع، نقش مهمی در آگاهی عمومی ایفا کنند و مردم را نسبت به مصرف محصولاتی که پروانه بهداشتی ساخت و نشان استاندارد دارند، تشویق کنند. مردم نیز باید به وزارت بهداشت و سازمان‌های مربوط در این زمینه اعتماد کنند چون ما در زمینه سلامت و بهداشت مردم با کسی تعارف نداریم و حتی کارخانه‌های معروف نیز در صورت تخلف، تعطیل می‌شوند. 

سازمان غذا و دارو هر زمان که در تولید محصولات غذایی تخلفی صورت گرفته با کمک رسانه‌ها خبر‌رسانی کرده و فهرست اقلام تقلبی و غیر‌مجاز را به مردم ارائه داده است. به نظر می‌رسد در این زمینه بسیار مهم و حساس، مردم هم باید به کمک دولت بیایند و تنها از کارخانه‌ها و برندهای معتبر خرید کنند. 

* سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/a2z7dsve
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه