پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

همه کالاهای گران‌تر از یک بشکه نفت

8 سال پیش ( 1394/11/28 )
پدیدآورنده : سارا گلچین  

قیمت نفت این روزها به حول و حوش 33 دلار رسیده است. این درحالی‌است که نفت خام در سال‌های اخیر قیمت‌های بالای 100 دلار را تجربه کرده بود. اما بحث گزارش امروز ما چرایی پایین آمدن قیمت نفت نیست.سقوط آزاد قیمت نفت که مدت‌های مدید ادامه داشت و تا قبل از چند روز اخیر دائم در حال پایین آمدن بود، باعث شده تا هزینه‌های بسیاری از کالاها و خدمات پیش‌پاافتاده از یک بشکه نفت گران‌تر شود، از یک شام مک‌دونالدی گرفته تا یک جفت صندل جلو بسته. شاید برای‌تان جالب باشد بدانید که در آمریکا چه کالاها یا خدماتی از یک بشکه نفت گران‌تر است. ما برای‌تان فهرستی از این کالاها و خدمات را تهیه کرده‌ایم:

1- یک شام 4 نفره در یکی از رستوران‌های مک‌دونالد

قیمت: 66/28 دلار

قیمت‌های پایه این روزهای نفت (برنت 33دلار و آمریکا21دلار) است. این ارقام تنها کمی بالاتر از خوردن یک شام چهارنفره همراه با دسر در یکی از شعب مک‌دونالد است. البته توجه داشته باشید که با این پول باید قید سیب‌زمینی سرخ‌شده را بزنید.

2- صندل جلو بسته

قیمت: 99/34 دلار

هر بشکه نفت خام برنت در حال حاضر 33 دلار است. این یعنی یک بشکه نفت حتی از این صندل‌های جلو بسته پلاستیکی هم ارزان‌تر است. این صندل‌های پلاستیکی برای خیلی‌ها جذابیتی ندارند و اصلا توجهی هم جلب نمی‌کنند.

3- یک بشکه آب معدنی

قیمت: 40/50 دلار

قیمت عمده 42 گالن آب در آمریکا 50 دلار و 40 سنت است. بله! ما هم می‌دانیم که خرید این‌همه آب یکجا چندان کار منطقی نیست اما دست‌کم این حسن را دارد که نیازی نیست نگران بازیافت 318 بطری پلاستیکی  (معادل همان 42 گالن) باشید.

4- یک قرار دوستانه در سینما

قیمت: 36/35 دلار

میانگین قیمت بلیت یک فیلم سینمایی در آمریکا الان 64/8 دلار است و اگر بخواهید پاپ‌کورن و نوشیدنی برای دو نفر را هم کنارش حساب کنید که در سینما اجتناب‌ناپذیر به‌نظرمی‌رسد، باید بیش از 35 دلار پول بدهید.

5- پارک خودرو در قلب منهتن در طول روز

قیمت: 38 دلار

در محله معروف منهتن در نیویورک، اگر بخواهید در طول روز خودروی خود را در مناطق شلوغ پارک کنید باید 38 دلار بپردازید. اما اگر یک بشکه نفت برنت بخرید، 5 دلار در جیب‌تان می‌ماند. تنها خبر خوبی که در این‌باره می‌توان داد این است که قیمت بنزین ارزان‌تر است. همین!

6- یک بلیت ورزش‌های توپی

قیمت: 49/28 دلار

اگر قرار باشد یک بلیت برای ورزش‌های توپی در آمریکا برای خودتان بخرید باید 28 دلار و 49 سنت پول بدهید، اگر تنها 51 سنت به این پول اضافه کنید، می‌توانید یک بشکه نفت با قیمت خود آمریکایی‌ها را بخرید.

7- یک بشکه خالی!

قیمت: 71/43 دلار

این روزها اوضاع نفت آنقدر خراب است که قیمت بشکه آن از خودش گران‌تر تمام می‌شود. اتفاقی که به یک جوک در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. ساده‌ترش این است که بهای این روزهای طلای سیاه حتی از بشکه‌ای که در آن ریخته می‌شود هم ارزان‌تر است.

منبع : منبع: CNNMoney
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mM3Ohcrw
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه