دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رییس مرکز آمار با تاکید بر اینکه این سازمان متولی اعلام خط فقر نیست، از هزینه حدود یک میلیون و 800 هزار تومانی خانوارهای شهری در هر ماه خبر داد. به گزارش ایسنا، عادل آذر در مورد اعلام نکردن خط فقر از سوی مرکز آمار گفت: مرکز آمار هرگز آماری برای خط فقر اعلام نمی‌کند؛ چرا که این نرخ اصلا جزو آمارهای رسمی کشور نیست. این درحالی است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئول آن است.

وی در یادآوری اظهارات اخیرش در رابطه با اینکه اگر شخصی 270 هزار تومان درآمد داشته باشد، فقیر نیست، تصریح کرد: بنده در یک برنامه تلویزیونی اعلام کردم که طبق استانداردهای جهانی خط فقر مطلق درآمد 1.5 دلاری فرد در روز است که متاسفانه با برداشت‌ها و انعکاس اشتباهی که از این موضوع شد این نقل قول از من انتشار یافت.

رییس مرکز آمار ایران همچنین به آخرین آمارهای به‌دست آمده از هزینه و درآمد خانوارها اشاره کرد و افزود: در بهار 1393 هزینه یک خانوار روستایی ایران ماهانه یک میلیون و 92 هزار و 500 تومان و هزینه یک خانوار شهری ایرانی یک میلیون و 822 هزارتومان بوده است که عدد قابل توجهی است.

نرخ بیکاری

عادل آذر با تاکید بر اینکه جمعیت کشور به سمت تحصیل می‌رود، گفت: از طرفی ورودی جمعیت کم می‌شود و از طرف دیگر جنس بیکاری ما با گذشته متفاوت شده است؛ چرا که جمعیت بیکار 6.5 درصدی ما در افراد تحصیلکرده کشور متمرکز شده است. آذر با بیان اینکه نرخ بیکاری امروز ما با نرخ بیکاری گذشته قابل قیاس نیست و امروز افراد تحصیلکرده خواهان ورود به کار هستند، گفت: بنابراین هم ورودی جمعیت فعال کاهش یافته و هم ماهیت و کیفیت بیکاران با گذشته متفاوت شده است.

وی با بیان اینکه از تابستان 1392 تاکنون 200 هزار نفر به جمعیت بازنشسته کشور افزوده شده است، بیان کرد: دولت باید به پدیده نرخ 9.5 درصدی بیکاری به‌صورت جدی بپردازد؛ چراکه همان‌گونه که گفته شد این نرخ بیکاری در جمعیت تحصیلکرده متمرکز شده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/517sWlYe
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه