یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

جایگزین کردن مدل بی‌نظیر و محبوبی مانند Veyron برای بوگاتی همواره مأموریتی بسیار دشوار به حساب می‌آمد که بالاخره با معرفی مدل جدید بوگاتی به نام بوگاتی Chiron  (کایرِن) انجام پذیرفت. این مدل که در نمایشگاه خودرو امسال ژنو از آن رونمایی شد، بسیار پرقدرت، سریع و البته گران بوده و با سرعتی معادل 420 کیلومتر در ساعت وارثی شایسته برای به دوش کشیدن نام بوگاتی در نسل بعدی ابرخودروها به حساب می‌آید. فروش Chiron از پاییز و با قیمت سرسام آور 1.9 میلیون پوند آغاز خواهد شد که قطعاً موجب پیدایش نوعی از انحصار برای مشتریان خاص خواهد بود. در واقع شاید این قیمت برای مدل جدیدی که بوگاتی با تواضع خاصی از آن به‌عنوان پرقدرت‌ترین، سریع‌ترین، لوکس‌ترین و انحصاری‌ترین ابرخودرو اسپورت یاد می‌کند زیاد غیر‌منطقی به نظر نیاید اما این مسائل اهمیت چندانی ندارد.

مشتریانی که از Chiron  و موتور W16 4 توربویی 8 لیتری بازبینی شده آن  (که 1479 اسب بخار قدرت تولید کرده و از 2 هزار دور در دقیقه گشتاوری معادل هزار و ششصد نیوتن متر ایجاد می‌کند) هیجان زده هستند، از همین حالا سرگرم آماده کردن مبالغ پیش خرید هستند. شاید هم حداکثر سرعت 420 کیلومتر بر ساعت اعلام شده این خودرو است که آنها را جذب خود می‌کند.

با این وجود، اگر واقعاً تمایل به سفارش یک Chiron دارید احتمالاً هیجان‌زده خواهید شد از اینکه بدانید بوگاتی اخیراً تصاویری از رنگ‌های مختلفی را که می‌توانید سفارش دهید، ارائه کرده و خبر بهتر اینکه همه آنها فوق‌العاده به نظر می‌آیند. طیف رنگ‌های ارائه شده از رنگ مشکی دارای افکت‌های فیبر کربن گرفته تا آبی روشن و ترکیب سفید و مشکی همه و همه جذاب هستند.

Chironحدود 300 اسب بخار بیشتر از ابرخودرو قبلی بوگاتی یعنی Veyron نیرو تولید می‌کند. حداکثر سرعت آن نیز برای ‌«‌استفاده جاده‌ای‌»‌ ‌به 420 کیلومتر بر ساعت محدود شده اما شرکت اعلام کرده این ‌«‌به هیچ وجه به معنای پایان راه‌»‌ ‌برای Chiron نیست. سرعت ممکن برای این ابرخودرو تا 500 کیلومتر بر ساعت خواهد بود، اگرچه انتظار نمی‌رود چنین رکوردی در آینده نزدیک دست‌یافتنی باشد. بوگاتی دستیابی به این سرعت خارق‌العاده را با بزرگ کردن هر یک از چهار توربو استفاده شده در آن و نیز به‌کارگیری یک سیستم جدید دو مرحله‌ای افزاینده گشتاور موتور محقق کرده است.

این ابرخودرو همچنین دارای یک سیستم اگزوز از جنس تیتانیوم و نیز شش مبدل کاتالیزوری بزرگ (تبدیل‌کننده گازهای آلوده‌کننده به گازهای کم ضررتر) است. تولید‌کننده این ابرخودرو همچنین ادعا می‌کند Chiron از بهترین و مؤثرترین نوع کلاچ که تابه‌حال در یک خودرو سواری به کار گرفته شده است، بهره می‌گیرد. ترمزهای کربنی – سیلیکونی دارای هشت پیستون و نیز باله عقب خودرو که از برآمدگی‌های پشتی آن باز و بسته می‌شود، قابلیت کنترل همه قدرت خودرو را امکان‌پذیر می‌سازند.

اگرچه بنا به اعلام بوگاتی این ابرخودرو در بیش از یک جبهه برتری دارد. بدنه کربنی آن نشأت گرفته از یک شاسی جدید فیبر کربنی است که این به معنای کاهش قابل توجه وزن خودرو خواهد بود. این ابرخودرو همچنین دارای یک سیستم تعلیق کنترل شده و تایرهای اصلاح شده مخصوص است و ادعا می‌شود، ‌«‌مدلی مدرن و چابک از بوگاتی است که هندلینگ آن نهایت لذت رانندگی را تضمین می‌کند.»

اگرچه مدتی از آغاز تست این خودرو گذشته، ترکیب قوی خمیدگی‌ها و خطوط صاف بدنه آن همچنان خیره‌کننده است. در جلو خودرو یک کاپوت زیبا و چراغ‌های کم ارتفاع طراحی شده، درحالی‌که در عقب آن یک چراغ خطی 1.6 متری LED منحصر به فرد قرار داده شده است. این خودرو بلند‌تر و عریض‌تر از Veyron بوده و فضای بیشتری در اتاق آن وجود دارد. در داخل خودرو نیز مشتقات لوکسی چون یک سیستم صوتی بسیار قوی، وای‌فای و تودوزی چرم در 31 رنگ مختلف خواهید یافت.

تعداد تولید محدود بوگاتی Chiron

تنها 500 نمونه از Chiron تولید خواهد شد که تقریباً 166 تا آنها تابه‌حال توسط مشتریان بسیار متمول خریداری شده‌اند. ‌«‌ولفگانگ دورهایمر‌»‌ ‌مدیرعامل بوگاتی در مراسم معرفی Chiron در نمایشگاه خودرو ژنو به اتو اکسپرس گفت: ‌«‌بله، ما حدود 170 نسخه از این خودرو را برای متقاضیان پیگیر آن کنار گذاشته‌ایم. همه آنها 250هزار دلار یا 200هزار یورو به‌عنوان پیش پرداخت به ما پرداخت کرده‌اند.»

در اتفاقی عجیب یک خریدار احتمالاً بسیار ثروتمند تاکنون پیش پرداخت 6 Chiron را پرداخت کرده است و دورهایمر در ادامه اضافه کرد اخیراً اطلاع پیدا کرده که برخی مشتریان به خرید مدل‌های کارکرده Veyron  روی آورده‌اند، زیرا از سیاست این برند در مورد ترجیح دادن مشتریان فعلی خود برای فروش مدل جدید یعنی Chiron با خبر هستند و با این کار قصد افزایش شانس خود را برای خرید Chiron دارند.

شما می توانید جهت اطلاع از آخرین قیمت خودروهای وارداتی  به سرویس قیمت روز فرصت امروز مراجعه کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yY9wOr21
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه