دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
نماینده لنگرود در مجلس:

5 برابر نیاز کشور برنج وارد کرده انده

9 سال پیش ( 1393/8/4 )
 

نماینده لنگرود در مجلس گفت: طبق آمار موجود، دو میلیون 100 هزار تن برنج از ابتدای سال وارد کشور شده و این اقدام در حالی صورت گرفته که کل نیاز وارداتی کشور در یک سال، 400 هزار تن است.
به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، مهرداد بائوج لاهوتی در خصوص وضعیت کشت راتون (برداشت دوم) درشالیزارهای شمال کشور، اظهار کرد: در زمان برداشت اول برنج، مقداری از این محصول، در حین برداشت زمین ریخته می‌شود که ثمره آن، رویش دوباره برنج، بدون کوچک‌ترین نگه‌داری و آبیاری بوده که کیفیت این محصول بسیار بالاتر از برنج‌های معمولی است.
عضو کمیسیون عمران مجلس با گلایه از نبود اراده برای استفاده صحیح از شالیزارهای برنج، افزود: اگر وزارت جهاد کشاورزی این نوع کشت را ساماندهی کند، قطعا شاهد افزایش تولیدات برنج در کشور خواهیم بود.
وی تصریح کرد: کشاورزانی که تا حدی با این موضوع آشنا هستند برداشت مناسبی از این برنج انجام می‌دهند و انتظار می‌رود که وزارت جهاد کشاورزی، با ارائه آموزش‌های لازم به کشاورزان، به این نوع کشت آسان توجه بیشتری داشته باشد.  این نماینده مجلس نهم در رابطه با تصمیم دولت برای ممنوع کردن واردات برنج نیز گفت: طبق آمار موجود، دو میلیون و 100 هزار تن برنج از ابتدای سال تاکنون وارد کشور شده و این اقدام در حالی صورت گرفته که کل نیاز وارداتی ما در یک سال، 400 هزار تن است.
نماینده لنگرود در مجلس اظهار کرد: بی‌تردید اگر دولت، یک یا دو سال برنج کشاورزان را با قیمت مناسب خریداری کند، علاوه بر اینکه نیازی به واردات نخواهیم داشت، بلکه می‌توانیم به صادرات و بازارهای صادراتی هم چشم داشته باشیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/V6M9tfdB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه