رئیس كل بیمه مركزی هزینه مؤثر و كارآمد در عرصه تبلیغات و اطلاع رسانی را نوعی سرمایه گذاری دانست و گفت: مشكل صنعت بیمه صرفاً با فروش بیمه شخص ثالث حل نمی شود بلكه ابتكار در معرفی سایر رشته های بیمه ای (خصوصاً بیمه عمر، مسئولیت، مهندسی و. . .)، معرفی خدمات ویژه و اطلاع رسانی خسارت های پرداختی از سوی شركت های بیمه به بیمه گذاران باید سرلوحه امور قرار گیرد تا نقش بیمه در زندگی روزمره مردم ملموس تر شود.
عبدالناصر همتی، با تاكید بر افزایش ارتباط با رسانه ها و برنامه ریزی لازم برای توسعه و تعمیم امر بیمه در كشور، افزود: با تبلیغات و اطلاع رسانی هدفمند می توان توسعه بیش از پیش صنعت بیمه را فراهم کرد.
وی به نقش مؤثر مدیران روابط عمومی شركت های بیمه در توسعه و تعمیم فرهنگ بیمه تأکید و اظهار کرد: صنعت بیمه باید با درایت مدیران روابط عمومی، خدمات وسیع صنعت بیمه را به مردم عزیز كشورمان معرفی كند.
روابط عمومی ها فقط نقش منتشر كننده اخبار مدیر سازمان را ندارند بلكه باید مسائل مهم و نقاط ضعف و قوت سازمان خود را با همفكری كارشناسان شناسایی كرده و با استراتژی و برنامه های راهبردی در پیشبرد اهداف سازمان گام بردارند.
وی با اشاره به اینكه صنعت بیمه كشور در عرصه تبلیغاتی نیاز به كار و تلاش بیشتر دارد، خطاب به مدیران روابط عمومی صنعت بیمه گفت: بیمه مركزی برنامه های جدید خود را در راستای توسعه و تعمیم فرهنگ بیمه آغاز و دست یاری به سوی شركت های بیمه دراز می كند تا با همفكری بیشتر و استفاده از این فضای كارشناسی، نقش اصلی صنعت بیمه در ایجاد اطمینان و آرامش در جامعه را بیش از پیش نمایان كند.
همتی می گوید: در این دوره حساس، شركت های بیمه باید دست از رقابت های ناسالم بردارند و برای تقویت بنیه خود در مسیر خدمت بیشتر به مردم و اقتصاد كشور قدم بردارند.
رئیس شورای عالی بیمه در بخش دیگری از سخنانش گفت: برنامه های فرهنگی و تبلیغاتی شركت های بیمه باید به گونه ای هماهنگ، منسجم و حرفه ای پیش رود تا از قِبَل این برنامه ها، كل صنعت بیمه منتفع شود و صرفاً به فكر تبلیغ برای یك شركت نباشیم.
همتی، از ضرورت تبیین و توضیح خسارت های عظیم پرداختی به بیمه گذاران به عنوان یكی دیگر از محورهای اطلاع رسانی صنعت بیمه یاد كرد و گفت: با اطلاع رسانی منطقی، می توان خدمات صنعت بیمه را علاوه بر زیان دیدگان، به عموم مردم نیز معرفی كرد.