چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
با افزایش سقف تولید اوپک به روزانه 31 میلیون و 500 هزار بشکه

نفت در سرازیری قیمت

8 سال پیش ( 1394/9/13 )
 

اوپک در یکی از تاریخی‌ترین دوره‌هایش در اجلاس وزیران در وین تصمیم گرفته است که برخلاف انتظارها برای کاهش تولید، سقف تولید خود را افزایش بدهد. خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع در اوپک نوشته است که در اجلاس عصر دیروز تصمیم گرفته شده تا سقف تولید اوپک از 30 میلیون بشکه نفت در روز، به 31میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند.

رویترز نوشته معلوم نیست که آیا تولید روزانه نزدیک به یک میلیون بشکه نفت اندونزی در این سقف معین‌شده جدید لحاظ خواهد شد یا نه. ایران پیش از آغاز جلسه اوپک خواهان پایبندی به سقف تولید کنونی روزانه ٣٠ میلیون بشکه اوپک بود اما بر اساس این خبر در یک تصمیم اعضای اوپک این پیشنهاد را نپذیرفتند و با افزایش تولید موافقت کردند که این موافقت بر قیمت نفت تأثیر منفی گذاشت و قیمت نفت 3 درصد کاهش یافت.

43662423462323613513513562362346234734

پیش از جلسه برخی کشورهای سازمان صادرکننده نفت از کشورهایی به رهبری عربستان درخواست کرده بودند که سقف تولید کاهش پیدا کند. با این حال عربستان و دیگر کشورهای همسو در خلیج‌فارس، به تداوم استراتژی تولید بالا ادامه داده‌اند. قیمت نفت سقوطی تاریخی داشته و برای مدت زیادی است که تولیدکنندگان را نگران کرده است. با این حال استراتژی کشورهای پیشرو در اوپک این است که به تولید بالا ادامه بدهند تا با توجه به هزینه بالای تولید نفت در کشورهای خارج از اوپک از جمله آمریکا، سهم بازار را از این کشورها بگیرند. بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت کشورمان پیش از جلسه عصر دیروز به شرایط تولید در ایران اشاره کرده و گفته بود؛ توجه به شرایط تحریم‌ها، ایران تنها زمانی حاضر به مذاکره در این باره است که بتواند از تمام توان تولیدش استفاده کند.

علی‌النعیمی، وزیر نفت عربستان پیش‌تر گفته بود که به نظر درخواست‌های بالای جهانی جهش تولید در ایران را جذب خواهند کرد؛ «ما از هر کسی در بازار استقبال می‌کنیم.‌»‌ درصورتی‌که تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران برداشته شوند، ایران تولیدش را یک میلیون بشکه تقویت خواهد کرد. البته سیاست ایران در شرایط کنونی بازگشت به سهمیه گذشته خود پیش از تحریم است که در گام نخست 500 هزاربشکه تولید خود را افزایش خواهد داد. به گفته وزیر نفت ایران، بازگشت به سهمیه گذشته این کشور نیازی به مجوز اوپک ندارد و اگر حتی اوپک با کاهش تولید موافقت کند ایران 500 هزار بشکه دوم خود را وارد بازار می‌کند.

قیمت سبد نفتی اوپک در آستانه این اجلاس کمتر از ٤٠ دلار در هر بشکه معامله می‌شود؛ قیمت نفت طی ١٨ ماه اخیر بیش از ٦٠ درصد کاهش یافت و از ١١٥ دلار در هر بشکه به ٤٥ دلار رسیده است، این در حالی است که عرضه بیش از اندازه در بازار از عواملی است که سبب کاهش قیمت نفت شده است با اعلام افزایش سهمیه نفت اوپک قیمت نفت کاهش یافت. همچنین در پایان نشست دیروز عبدالله سالم‌البدری مجددا به عنوان سرپرست دبیرخانه اوپک انتخاب شد و قرار است جلسه‌ای برای تصمیم‌گیری نهایی برگزار شود تا درباره سقف تولید تصمیم گیری نهایی شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JKhoRfLu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه