پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بورس اوراق بهادار روز سه‌شنبه با 287 واحد کاهش در جایگاه 76 هزار و 144 واحد قرار گرفت. بورس اوراق بهادار تهران در ابتدای باز شدن معاملات، اندکی رشد کرد اما در ادامه وارد روند نزولی شد. همچنان معاملات سهام با افزایش غلبه عرضه بر تقاضای سهام شاهد روندی رخوت‌انگیز و منفی بود که حتی بازارگردانی سهام در گروه‌های پیشرو نیز نتوانست از نمایش این فشار فروش روی نماگرهای منتخب بازار جلوگیری کند.

معامله‌گران، تماشاچی شده‌اند

بازار سهام همچنان نمادهای کوچک و تک سهم‌های برخوردار از سهام شناوری پایین را مورد توجه قرار داده و در برخی گروه‌های دارویی به دنبال سهم‌هایی برخوردار از سود نقدی مناسب در فصل مجامع است. فعالان بازار سهام که پس از توافق برجام اصلی‌ترین انگیزه خود از آینده روشن بورس را لغو تحریم‌ها می‌دانستند این روزها با ابهام‌های مختلف مواجه شده‌اند. بازار سهام هنوز برای لمس آثار واقعی برجام به هیچ جمع‌بندی مشخصی دست نیافته است.

با گروه‌های بازار سهام

روز گذشته در گروه خودرو و ساخت قطعات شاهد معاملات منفی در اکثر نمادها بودیم. سایپا منفی بود و با کاهش 4 درصدی همراه شد و به قیمت 1225 ریال رسید. سایپا پس از آنکه بیش از 134 میلیون سهم معامله شد در صدر معاملات گروه قرار گرفت. زامیاد با کاهش 2درصدی همراه شد و به قیمت 105 تومان رسید و بیش از 27 میلیون سهم معامله شد.

ایران خودرو دیزل قرمز‌‌پوش بود و در محدوده صفر منفی به کار خود پایان داد. در گروه فلزات اساسی بیشتر نمادها با معاملات منفی همراه بودند. ذوب‌آهن اصفهان منفی بود. این نماد با بیش از 10 میلیون سهم معامله شده در صدر معاملات گروه قرار گرفت و با کاهش یک درصدی به قیمت 309 تومانی رسید.

فولادمبارکه اصفهان با افت قیمتی یک درصدی همراه شد و با قیمت پایانی 1252 ریالی بیش از 10 میلیون سهم معامله شد. اما حق تقدم این نماد با تقاضا همراه شد و در آخر نیز با صف خرید بسته شد که بیش از 94 درصد خرید حق تقدم فولاد توسط حقوقی انجام گرفت. در لیزینگی‌ها، زمان قطعی عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام واسپاری ملت مشخص شد و قرار است امروز چهارشنبه ۸۰ میلیون سهم این شرکت به‌عنوان چهارمین شرکت جدید بازار و نخستین شرکت تازه وارد بورسی واگذار شود. معاملات نمادهای این گروه اغلب در محدوده منفی دنبال شد. در بیمه‌ای‌ها، شاهد بلوک 4 میلیونی در نماد بیمه میهن بودیم که موجب رشد قیمتی این سهم شد و در نهایت با حجم معامله 4.6 میلیون سهم در صدر گروه قرار گرفت.

در بیمه اتکایی ایرانیان نیز رنج مثبت در دقایق پایانی بازار، معاملات این سهم را به محدوده مثبت کشاند و موجب رشد 3.5 درصدی این سهم شد. بیمه سامان نیز دیگر نماد مثبت این گروه بود. سایر نمادهای گروه نیز اکثرا متعادل و منفی معامله شدند. بیمه دی که با خریدهای سرمایه‌گذاری فرهنگیان حدود 20 درصد رشد را تجربه کرده بود طی چند روز اخیر معاملات منفی را در پیش گرفت و به قیمت‌های حداقلی رسید.

گروه محصولات شیمیایی در حاشیه مثبت

در گروه بانکی نمادهای بانک پاسارگاد و بانک حکمت ایرانیان مثبت معامله شدند. بانک پاسارگاد که با خبر عرضه سهام گروه ارزش‌آفرینان پاسارگاد همراه است، در محدوده مثبت پرعرضه بود و حقوقی در این سهم فروشنده بود. در معاملات دیروز این گروه، شاهد معاملات کد به کد در نمادهای بانک صادرات ایران، بانک پاسارگاد و بانک ملت در بازار خرده‌فروشی بودیم. سایر نمادهای گروه نیز معاملات متعادلی را پشت سر گذاشتند. در گروه محصولات شیمیایی بیشتر نمادها در حاشیه مثبت معامله شدند.

پتروشیمی شیراز که جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالانه به منظور تصویب صورت‌های مالی – عمومی فوق‌العاده به منظور تصمیم‌گیری در خصوص اصلاح اساسنامه متوقف شد، بیش از 7 میلیارد ریال معامله شد و در نهایت با افت 5 درصدی، در قیمت 255 تومان و با صف فروش کوچکی بسته شد و درصدر گروه قرار گرفت. پیرامون این گروه خبر رسید با افتتاح مجتمع پتروشیمی لرستان در اردیبهشت ماه و مهاباد در خردادماه، تا پایان امسال ١٠ مجتمع پتروشیمی جدید به بهره‌برداری می‌رسد. در گروه پالایشی شاهد معاملات متعادلی بودیم.

ارتباط با نویسنده : sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9UnQYDWC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه