بیشتر افرادی که از روابط عمومی خوبی برخوردارند هنگام ارائه چیزی جدید سروصدای زیادی به پا میکنند. در هر صورت این یک فرصت عالی برای نمایش کاری است که میتوان با یک کمپین روابط عمومی انجام داد، همچنین با استفاده از اینگونه کمپینها میتوان با ارائه اطلاعات مناسب به رسانهها زمینه یک تغییر بزرگ را فراهم کرد. آنچه در روابط عمومی ضامن موفقیت است انجام کارها به شیوهای متفاوت با دیگران است، پس چرا کاری را که تاکنون انجام نشده امتحان نکنیم و مشتریان را برای ارائه محصولی جدید منتظر نگه داریم؟
ایده
کتابهای هریپاتر یک موفقیت بزرگ بودند که نویسندهاش خانم «جی.کیرولینگ» را به فردی بسیار ثروتمند تبدیل کرد. انتشار سری جدید این کتابها خبر هیجان انگیزی بود و همچنین ناشران کتاب بهخوبی خوانندگان را به مطالعه سری جدید ترغیب کردند. هنگامی که کتاب «هریپاتر و جام آتش» در سال 2000 منتشر شد، هرچند کتابها در قفسه فروشگاهها موجود بود اما از فروش آن خودداری میشد در عین حال اخبار جدید حاکی از آن بود که 20 نسخه کپی شده از کتاب در یک سوپرمارکت ناشناس به فروش رسیده است. نسخه تصویری کتاب در ونهای محافظت شده به کتابفروشیها تحویل داده شد، اما به طرز عجیبی یک نسخه آن از دفتر روزنامه «دیلیاسکاتلند» سر در آورد و عجیبتر آنکه روزنامهنگاران آن را باز نشده به ناشران تحویل دادند. در نهایت کتاب در تاریخ 8 جولای 2000 بهصورت رسمی عرضهشد و لازم به ذکر است که صفهای متعددی نیز برای خرید کتاب تشکیل شده بود.
آنچه در عمل باید انجام دهید
-اطمینان حاصل کنید چیزی که در اختیار دارید برای مردم هیجانانگیز است. این ایده در مورد تولیدات سریالی نظیر ماشینها، کتابها، فیلمهای سینمایی یا حتی منوی رستورانها به خوبی جواب میدهد.
-تاریخی را برای عرضه محصول خود تعیین کنید.
-تعداد محدودی از محصولات خود را منتشر کنید، این کار باعث ترغیب مشتریان میشود.