جمعه, ۲ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Fri, 23 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

35366

مرتضی سنندجی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: آتش‌سوزی آبیدر سنندج بعد از سه ساعت تلاش و همکاری نیروهای مردمی و دستگاه‌های دولتی مهار شد و تنها بخش کوچکی در اطراف روستای مربزان باقی مانده است. هم‌اکنون با کمک نیروهای مردمی، بسیج، سپاه، ارتش و آتش نشانی، آتش در آبیدر سنندج مهار شده و مردم و نیروهای کمکی در حال خاموش کردن باقیمانده آتش‌سوزی هستند.  او با قدردانی از گروه‌های مختلف مردم شهر سنندج گفت: بدون شک اگر همت و تلاش جوانان سنندجی نبود مهار آتش به این زودی‌ها امکان‌پذیر نبود. سنندجی در مورد وسعت منطقه آتش‌سوزی و خسارات آن گفت: تخمین وسعت منطقه آتش‌سوزی به دلیل تاریکی هوا مقدور نیست.

به دنبال آغاز آتش‌سوزی در اطراف پارک جنگلی آبیدر سنندج، ستاد مدیریت بحران استان کردستان تشکیل جلسه داد و استاندار کردستان در این نشست از مردم و دستگاه‌های دولتی خواست تمام تلاش خود را برای مهار آتش به‌کار ببرند. عبدالمحمد زاهدی، استاندار کردستان بعد از این جلسه به همراه معاونان خود به منطقه آتش‌سوزی رفت و از نزدیک به مدیریت مهار آتش پرداخت. آبیدر یا «ئاویه ر» نام کوهی است مشرف به شهر سنندج که حدود 2350 متر ارتفاع دارد و یکی از تفرجگاه‌های اصلی مردم شهر سنندج به شمار می‌رود. برخی از مکان‌های گردشگری مشهور آن عبارتند از کانی‌شفا، ماماتکه، گویزه کویر، خضر زنده (خیرزنه)، تاقه‌دار، امیریه، هفت آسیاب، ‌بان شلانه، کچک (سنگ) قرآن، کانی کچک و قله آبیدر که پناهگاهی هم برای کوهنوردان در آنجا ساخته شده است.

استاندار کردستان از تلاش و همت خودجوش مردم شریف سنندج به‌ویژه جوانان، نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه‌های اجرایی استان کردستان برای مهار آتش‌سوزی آبیدر تشکر و قدردانی کرد. عبدالمحمد زاهدی، در محل آتش‌سوزی و در ارتفاعات آبیدر تاکید کرد: با توجه به اینکه امکان انتقال و دسترسی ماشین‌آلات به محل آتش‌سوزی وجود نداشت، اگر همت مردم و جوانان سنندجی نبود مهار آتش با مشکل مواجه می‌شد. با توجه به اینکه امکان تکرار آتش‌سوزی‌ها وجود دارد باید در نقاط مشرف و ارتفاعات آبیدر و همچنین کوه‌های مرتفع استان دیده‌بان‌هایی مستقر شوند تا در صورت بروز آتش‌سوزی اطلاع‌رسانی کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار کردستان به مسئولان یادآور شد که در میان قسمت‌های جنگلی و مکان‌های نزدیک به کوه آبیدر آتش‌بر تعریف کنند تا در مواقع بروز آتش‌سوزی، محل سکونت مردم و پوشش‌های جنگلی صدمه نبیند.

عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان به همراه معاونان و همچنین اعضای ستاد مدیریت بحران استان کردستان از ابتدای آتش‌سوزی در محل حضور داشتند و به مدیریت مهار آتش پرداختند. متأسفانه تعدادی اندک از شهروندان سنندجی که در خاموش کردن آتش مشارکت کرده بودند، دچار مشکلات تنفسی شده‌اند و دیگران به آنها کمک می‌کنند. وسایل نقلیه امدادی و آتش‌نشانی نیز در حال ترک کوه آبیدر سنندج هستند و اقشار مختلف مردم نیز با دست و صورتی سیاه و چشمانی قرمز نیز از کوه آبیدر پایین می‌آیند. فعلا امکان تخمین سطح آتش‌سوزی ممکن نیست.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GH7kyXR3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه