پرسش: به تازگی یک کلینیک دندانپزشکی راهاندازی کردهام و برای جذب مشتری، تبلیغات خوبی را انجام دادهام. همچنین پزشکان مجربی را هم استخدام کردهام. چه موارد دیگری را باید رعایت کنم تا کسانی که به کلینیک مراجعه میکنند، از خدمات ما رضایت داشته باشند؟
پاسخ کارشناس: یکی از اصلیترین نکاتی که میتواند به شکل قابل توجهی بر تعداد مشتریان شما تاثیر بگذارد، استفاده از یک منشی و دستیار مناسب است. این منشی باید در برخورد با مشتری و وقتدهی به مشتریان نهایت ادب و احترام را رعایت کند و به اصطلاح دل مشتری را به دست بیاورد. دومین نکته در نظر گرفتن یک اتاق انتظار زیبا و آرامش بخش با رنگبندی زیبا است. میتوانید خدماتی مثل اینترنت رایگان و مجلات و کتابهای مرتبط با حوزه کاریتان را هم به مشتری ارائه دهید تا رضایت آنها راجلب کنید.
توصیه میکنیم بخشی را برای ارائه مشاوره به بیماران در نظر بگیرید و از یکی از پزشکان بخواهید با روی گشاده به سوالات مشتریان درباره مشکلات دهان و دندانشان پاسخ بدهد. اطلاعات بیماران و ترجیحات و سوابق آنها را بهصورت منظم در پروندههای آنها ثبت کنید. از منشی خود بخواهید نام مشتریانی را که بیشتر به شما مراجعه میکنند بهخاطر بسپارد و با خطاب قرار دادن آنها، توجهشان را به دست بیاورد.
آخرین نکته اینکه بسیاری از مراجعان شما به قیمتگذاری در حوزه خدمات دندانپزشکی بسیار حساس هستند. در نتیجه شما باید نهایت انصاف و عدالت را در قیمتگذاری رعایت کنید تا اعتماد مشتری را برای مراجعه دوباره به دست بیاورید، در غیراین صورت مشتریان شما فقط بهصورت گذری و اتفاقی و از سر ناچاری به شما مراجعه میکنند و به محض پیدا کردن گزینه بهتر، شما را رها خواهند کرد.