چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

روسای جمهور اوکراین و لهستان در روز دوشنبه گذشته و در جریان ملاقات با یکدیگر اعلام کردند که جبهه کشورهای اروپایی مخالف پروژه نورداستریم 2 که قرار است در شورای اروپا به بحث و بررسی گذاشته شود، می‌تواند به موضع واحد اتحادیه اروپا در قبال تلاش‌های روسیه برای احداث این خط لوله منجر شود. احداث خط لوله نورداستریم‌2 که گاز روسیه را به آلمان و سپس مرکز اروپا منتقل خواهد کرد، این روزها موضوع بحث بسیاری از کارشناسان و سیاستمداران در اروپا به شمار می‌رود. در پی توافق شرکت گازپروم روسیه و تعدادی از شرکت‌های بزرگ انرژی اروپایی به منظور احداث خط لوله نورداستریم 2 که با دور زدن اوکراین گاز روسیه را به مرکز اروپا می‌رساند، این موضوع اعتراض و مخالفت کی‌یف را به دنبال داشته است.

624613613631623476247247234573

اوکراین که با تحقق این پروژه نقش خود به‌عنوان اصلی‌ترین انتقال‌دهنده گاز روسیه به اروپا را از دست رفته می‌بیند تلاش می‌کند تا کشورهای اروپایی را به مخالفت با تحقق این پروژه تشویق کند. در همین رابطه پترو پروشنکو، رئیس‌جمهور اوکراین پس از دیدار خود با آندرژ دودا، رئیس‌جمهور لهستان گفت: «اوکراین و لهستان به همراه اسلواکی و کشورهای حوزه بالتیک و اسکاندیناوی، همچنین ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی در حال همکاری و رایزنی در ارتباط با یکدیگر به منظور اتخاذ موضعی واحد در قبال اقدام اخیر روسیه در احداث خط لوله نورداستریم2 هستند.» رئیس‌جمهور اوکراین ادامه داد: «نورد استریم2 بدون شک یک پروژه سیاسی از سوی روسیه است که به منظور تضعیف اوکراین طراحی شده است. ازاین‌رو ما معتقدیم ارائه هرگونه فرصت به مسکو برای وارد آوردن فشار سیاسی به اوکراین و سایر کشورهای اروپایی، اقدامی غیر‌قابل قبول خواهد بود.»

در ادامه افزایش مخالفت‌ها بــا پروژه نورداستریم2، متئو‌رنزی، نخست‌وزیر ایتالیا نیز به جمع مخالفان این پروژه پیوست. نخست‌وزیر ایتالیا در راستای مخالفت خود تقاضا کرده تا موضوع مخالفت برخی کشورهای اروپایی با نورداستریم2 در نشست آتی اتحادیه اروپا که در روزهای پنجشنبه و جمعه آینده در مقر این اتحادیه در بروکسل برگزار خواهد شد، مطرح شود.

تحریم‌های روسیه

اگرچه ایتالیا در جریان مخالفت با پروژه نورداستریم2 جانب لهستان و اوکراین را گرفته است، مواضع رُم در قبال اتخاذ اقدامات تنبیهی علیه مسکو بسیار متفاوت است. در همین ارتباط و در هفته گذشته، متئو رنزی نخست‌وزیر ایتالیا با تمدید برنامه تحریم‌ها علیه روسیه مخالفت کرد، به همین دلیل و به منظور بررسی این موضوع و همچنین روابط اتحادیه اروپا با روسیه، رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در روزهای پنجشنبه و جمعه آینده در بروکسل حضور خواهند یافت.

از سوی دیگر، لهستان و اوکراین خواهان تمدید مدت اقدامات تنبیهی اتحادیه اروپا علیه روسیه هستند چراکه معتقدند روسیه به توافق مینسک متعهد نبوده و آن را نقض کرده است. به همین منظور پترو پروشنکو رئیس‌جمهور اوکراین با صدور بیانیه اعلام کرد: «من امیدوارم تا تصمیمات مناسب در جلسه آتی شورای اروپا اتخاذ شود. اوکراین از موضع محکم لهستان در مخالفت با اقدام روسیه در احداث خط لوله نورداستریم2 بسیار خوشحال است و از آن استقبال می‌کند.»

استقبال پروشنکو از مواضع لهستان در حالی صورت می‌گیرد که آندرژ دودا رئیس‌جمهور لهستان در سخنانی اظهار داشت که کشورش را به رعایت تحریم‌های طولانی‌مدت علیه مسکو متعهد می‌داند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gME4RDUY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه