یکشنبه, ۱۱ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Sun, 1 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز

رییس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین مشارکت مردم و بخش خصوصی در راستای سیاست های اصل 44 قانون اساسی در بخش اصناف بوده که به‌صورت خاص به آن پرداخته شده است. به گزارش اصناف ایران، شهباز حسن‌پور در دیدار با علی فاضلی، رییس اتاق اصناف ایران افزود: اتاق اصناف ایران نماینده واقعی بخش خصوصی در مجموعه اصناف است و می‌توان گفت تنها مجموعه‌ای است که بی‌واسطه با مردم در ارتباط است و با تعاملات خوبی که با دولت داشته موفق عمل کرده است.

وی اضافه کرد: فراکسیون اصناف در مجلس به این دلیل تشکیل شده تا حداکثر تعامل و همکاری مجلس با اتاق اصناف ایران و اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها را داشته باشد که تاکنون تعاملات خوبی صورت گرفته و فراکسیون اصناف آمادگی دارد نقاط ضعف قانون نظام صنفی را با جمع‌بندی کلی صاحب‌نظران به‌صورت طرح در مجلس مطرح و نواقص احتمالی را برطرف کند.

حسن‌پور با بیان اینکه اکنون فرصت‌های خوبی برای اصناف ایجاد شده است، تصریح کرد: برای حمایت از تولید و کسب‌و‌کار باید اتاق اصناف ایران با همراهی فراکسیون اصناف پیشنهادات لازم را به کمیسیون اقتصاد ارائه بدهند تا به صحن علنی مجلس بیاید و باید به سمت و سویی حرکت کنیم که بتوانیم از طرح‌های داده شده اصناف در مجلس دفاع کنیم تا رأی بیاورد. وی با بیان اینکه اکنون مثلث همکاری مجلس شورای اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف در حال شکل گرفتن است، افزود: برخی از قوانین و مقررات نیاز به اصلاح دارد تا فضای کسب‌وکار بهبود پیدا کند که با تعاملات صورت گرفته، مشکلات اصناف مرتفع خواهد شد.

پایان وابستگی به نفت

حسن‌پور در خصوص اینکه در بودجه سال 94 سعی شده تا مبنا درآمدهای نفتی نباشد، گفت: برای نخستین سال است که کمترین درصد وابستگی بودجه به نفت و کمتر از 50 درصد بودجه متکی به نفت در نظر گرفته شده است. بقیه بودجه اتکا به سایر توانمندی‌ها دارد که امسال روی صادرات، درآمدهای مالیاتی، گمرک و مشارکت بخش خصوصی در بحث اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی شده است و یکی از ارگان‌هایی که می‌تواند در اقتصاد مقاومتی تاثیر‌گذار باشد، اصناف است.

حمایت از تولید و اصناف

وی تصریح کرد: حمایت از تولید در دستور کار مجلس قرار گرفته است که با پیشنهادات اتاق بازرگانی به دنبال برنامه‌ریزی هستیم که همه تولیدکنندگان را در‌بر‌می‌گیرد و اصناف را هم شامل می‌شود. حسن‌پور اظهارکرد: با توجه به رکود فعلی حاکم بر بازار، مالیات دریافتی از اصناف بسیار زیاد است که در این زمینه توجه دولت و وزارت اقتصاد و دارایی کم بوده و دریافت مالیات‌های سنگین به‌خصوص از اصناف خرد، ظلم مضاعف است.

وی افزود: آنگونه که باید به نقش اصناف در کشور اهمیت داده نشده اما ایجاد بانک اصناف برای حمایت از تولیدکنندگان ضروری است و در حال حاضر بسیاری از بانک‌ها با سرمایه اصناف کار می‌کنند اما زمانی که اصناف نیازمند وام هستند از آنها ضامن کارمند می‌خواهند که این توهین به اصناف است. حسن‌پور تاکید کرد: تاسیس بانک اصناف و بیمه کردن تمام صنوف از جمله برنامه‎های فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی و اتاق اصناف ایران است که با جدیت در حال پیگیری است .

وی افزود: یکی از موارد دارای اهمیت در بودجه سال 94 بودجه صادرات است که همه تولیدکنندگان را دربرمی‌گیرد و اصناف نقش اساسی در تولید داشته‌اند. اتاق اصناف ایران با وجود نیروهای کارآمد باید تعاملات بیشتری با فراکسیون اصناف داشته باشند تا در کمیسیون‌ها نگاه بهتر و جدی‌تری به جایگاه اصناف در اقتصاد داشته باشیم. رییس اتاق اصناف ایران نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد اتاق در سال جاری، بر لزوم تغییر نگاه به نقش اصناف در اقتصاد کشور تاکید کرد و گفت: دولت با واگذاری امور اجرایی به اصناف، از بخش عظیمی از وظایف اجرایی و به تبع آن هزینه‌های مترتب بر آن رها خواهد شد. علی فاضلی افزود: این تغییر نگاه باید در قانون نظام صنفی ایجاد شود و در قوانین دیگر از جمله قانون کسب‌و‌کار و همچنین حمایت از تولید ملی نیز تسری یابد.

وی آمادگی اتاق اصناف ایران را برای بررسی کارشناسی مسائل اصناف با همکاری مجلس شورای اسلامی برای خروج از وضعیت فعلی اعلام کرد. فاضلی تصریح کرد: ما نیازمند قوانین حمایتی هستیم و این موضوع جز از طریق تصویب قوانین راهگشا در مجلس شورای اسلامی امکان پذیر نیست.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Q1XjEHnV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه