پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

درآغاز معاملات هفته جاری به‌رغم تمهیدات دولت و انتشار خبرهای مثبت در خصوص پتروشیمی‌ها و سیمانی‌ها که به نظر می‌رسد اثرات خود را بر بازار گذاشته، همچنان سهامداران این بازار نسبت به آینده نگران هستند. تالار شیشه‌ای با سبزپوش شدن نماد پتروشیمی‌ها در ساعات اولیه روز گذشته بازار مجددا کانال 66‌هزار واحد را پس گرفت. اگرچه شاخص بورس روز پایانی هفته گذشته را نیز با افزایش 10‌واحدی با رشد کم‌عمق مواجه شده بود.

مشاهدات خبرنگار «اقتصاد نیوز» از تالار حافظ نشان می‌دهد به‌رغم تمهیدات دولت و انتشار خبرهای مثبت در خصوص پتروشیمی‌ها و سیمانی‌ها که اثرات خود را بر بازار گذاشته و پس از ماه‌ها رکود در معاملات پتروشیمی‌ها دوباره رونق به این گروه بازگشته است اما همچنان سهامداران این بازار نسبت به آینده نگران هستند. برخی سهامداران این بازار معتقدند، وضعیت بازار به دلیل اشتباهات دولت گذشته در اقتصاد باعث شده تا بورس با نوسانات شدید مواجه شود و در یک سال گذشته شاهد تخلیه حباب در بازار باشیم.

تالار شیشه‌ای در حالی که سال گذشته با هیاهوی بسیاری مواجه بود و انبوهی از مردم را به سمت خود جذب کرده بود اما حالا رخوت رکود آن را در برگرفته و باوجود امیدواری‌های مسئولان نسبت به بازگشت رونق به بازار سهام با توجه به اینکه قیمت‌ها به کف رسیده، نسبت به گذشته خلوت و سوت و کور شده است. این روزها عده‌ای بیشتر به تالار حافظ می‌آیند که بر اثر ریزش‌های بازار یک‌سال گذشته ضررهای هنگفت کرده‌اند، اما همچنان امیدوارند تا بازار دوباره به رونق برگردد و روند رو به رشد خود را آغاز کند.

یکی از سهامداران می‌گوید: ما همچنان امیدواریم تا شاخص بورس آنقدر بالا برود که حداقل بخشی از ضررهایمان را جبران کنیم. باید صبور باشیم، به هرحال تا اینجای کار بازنده بودیم. به هر حال به دلیل مصوبات جدید مجلس و دولت برای پتروشیمی‌ها و بازگشت قیمت به کانال 50 دلار دوباره شاخص بورس سبزپوش شد، اگرچه برخی دیگر از سهامداران در تالار حافظ معتقدند این نوع مثبت کردن با مصوبه بر گروه‌هایی چون پتروشیمی‌ها اثرات موقتی دارد و نمی‌توان به آنها دلخوش کرد.

‌برخی سهامداران نیز دست رو دست گذاشته‌اند و تنها نظاره‌گر تابلوهای معاملاتی هستند تا شاید با بازگشت رونق به بازار براثر انجام توافق در مذاکرات هسته‌ای بتوانند ضررهای خود را جبران کرده و برای همیشه از این بازار خداحافظی کنند. یکی از این سهامداران می‌گوید: سال گذشته برای کسب سود به بورس آمدم اما حالا تنها متضرر شده‌ام و سهامداران راهی ندارند، باید بمانند تا شاید همان‌طور که دولت و مسئولان می‌گویند ورق برگردد و حداقل ضررهایشان را جبران کنند.

با این حال عده‌ای که پس از مدتی وقفه دوباره وارد بازار شده‌اند در بازار دیروز در حال خرید بودند، چرا که می‌گویند قیمت‌ها به کف رسیده است و باید از این فرصت استفاده کرد اما مالباختگان این بازار همچنان چشم انتظارند تا شاید معجزه‌ای رخ دهد و دوباره رشد طلایی شاخص بورس از سر گرفته شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mVTK3ot5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه