شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

کارشناسان بازار فلزات گرانبها با اشاره به اینکه قیمت طلا در نیمه نخست ۲۰۱۵ تحت فشار افزایش احتمالی نرخ بهره دلار در امریکا قرار دارد متوسط قیمت طلا برای این سال را از ۱۱۴۰ دلار تا ۱۲۲۵ دلار در هر اونس پیش‌بینی کردند. 

به گزارش کیتکو، در حالی که بازار انتظار دارد فدرال رزرو امریکا نرخ بهره را افزایش دهد، قیمت طلا ممکن است در نیمه اول سال2015 تحت فشار قرار گیرد، اما پس از اقدام فدرال رزرو، فلز زرد احتمالا قادر خواهد بود سال آینده را با وضعیتی بهتر به پایان برساند. 

ناظران بازار گفتند، به محض اینک فدرال‌رزرو شروع به افزایش نرخ بهره کند، بازار می‌تواند بر این موضوع متمرکز شود که نرخ بهره تا چه اندازه می‌تواند افزایش پیدا کند. انتظار می‌رود که افزایش نرخ بهره چندان زیاد نباشد. افزایش بیشتر نرخ بهره به ضرر طلاست، زیرا بهانه‌ای به سرمایه‌گذاران می‌دهد تا پول خود را از بازار طلا به بازارهای سهام منتقل کنند. 

با توجه به انتشار آمارهای قوی از اقتصاد امریکا، مانند رسیدن نرخ بیکاری به زیر شش درصد و رشد تولید ناخالص داخلی این کشور برای سومین دوره سه ماهه متوالی، اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را از نیمه دوم سال 2015 آغاز کند. 

راب هوارث، استراتژیست سرمایه‌گذاری در این باره گفت: «پدیدار شدن افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نیمه دوم سال 2015 و تقویت ارزش دلار امریکا، فشار را در کل سال بر قیمت طلا حفظ خواهد کرد. اگر تقاضای فیزیکی بهبود یابد، بازار طلا ممکن است شاهد افزایش قیمت باشد، اما رشد ضعیف‌تر در بیشتر جهان، چنین احتمالی را تضعیف خواهد کرد.»

اریکا رانستاد، تحلیلگر موسسه تامسون رویترز نیز با این موضوع که قیمت طلا در نیمه اول سال 2015 به دلیل تصمیم احتمالی فدرال رزرو پایین خواهد آمد موافق است. وی این عامل را «عامل اصلی تعیین جهت حرکت قیمت طلا» می‌داند. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QKOw0ZFz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه