جمعه, ۵ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رئیس راه‌آهن آذربایجان گفت: قرارداد احداث خط آهن رشت - آستارا در سفر روحانی به باکو در مرداد ماه نهایی می‌شود.

به گزارش فارس، جاوید گوربانوف، رئیس راه‌آهن آذربایجان در گفت‌وگو با تلویزیون ای‌ان‌اس این کشور گفت: یک سند کلیدی در مورد پروژه خط آهن ایران و آذربایجان که رشت را به آستارا متصل می‌کند در جریان سفر حسن روحانی به باکو در اوایل ماه آگوست به امضا خواهد رسید.

گوبانوف افزود:  رئیس‌جمهور روحانی در تاریخ 8 تا 10 آگوست  (مرداد ماه) به آذربایجان سفر خواهد کرد. احتمالا سندی برای تأمین مالی پروژه احداث خط آهن رشت- آستارا در جریان این سفر به امضا خواهد رسید.

وی به برآورد کارشناسان ایرانی در مورد هزینه احداث این خط آهن به میزان 900 میلیون دلار اشاره کرد و گفت:  ما ارزیابی‌های خودمان را هنوز انجام نداده‌ایم و اسناد مربوطه را از ایران درخواست کرده‌ایم. پس از بررسی مشترک اسناد توسط کارشناسان وزارتخانه‌های دارایی، اقتصادی و وضعیت‌های اورژانسی، رئیس‌جمهور مطلع خواهد شد.»

این مقام آذربایجانی افزود: درصورتی که ریاست‌جمهوری آذربایجان با کمک مالی به ایران برای احداث خط آهن رشت- آستارا موافقت کند، یک سند میان دولتی احتمالا در جریان سفر روحانی به باکو به امضا خواهد رسید.

علی نورزاد، معاون وزیر راه و شهرسازی شنبه گذشته گفت: بانک بین‌المللی آذربایجان یک قرارداد با تهران برای اختصاص وامی به ارزش 500 میلیون دلار برای احداث خط آهن رشت- آستارا به امضا رسانده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TMiPo7Dk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه