پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز یکشنبه ۹۸ واحد دیگر رشد کرد و به ارتفاع ۷۴ هزار واحد بازگشت. معاملات سهام در حالی با روند متعادل همسو با بازارگردانی ضعیف برخی حقوقی‌ها همراه بود که انگیزه شدید نوسان‌گیری در کلیت معاملات بازار سهام در برخی نمادهای معاملاتی پیش‌رو به خوبی مشخص بود.

قدرت نمایی سایپا در گروه خودرو

در این میان پیشرو شدن سایپا و گروه مپنا باعث شد، بازار سهام زیر سایه ورود و خروج پی‌درپی نوسان‌گیران همچنان سبزپوش باقی بماند. شرکت سایپا بعد از توقف و تعدیل مثبت، توانست گروه خودرویی را تا حدی قوت دهد و موج مثبتی را ایجاد کند. با توجه به غلبه تقاضا بر عرضه به صورتی ضعیف، احتمال تغییر خاصی در بازار بعید به نظر می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود در این هفته حرکت خاصی در بازار رخ نخواهد داد و بازار روند متعادلی را سپری خواهد کرد.

بازارگردانی حقوقی‌ها در سهم‌های پیشرو

در نماد معاملاتی بانک گردشگری کمتر از 60 میلیون سهم به ارزش بیش از 7.5میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده حقوقی بازارگردانی شد. در نماد معاملاتی شهرسازی و خانه‌‌‌سازی باغ‌میشه نیز اندکی بیش از 30 میلیون سهم به ارزش بیش از 7.5میلیارد تومان با معاملات درون گروهی از سوی سهامداران عمده روبه‌رو بود. در عین حال 26 میلیون حق تقدم استفاده نشده بانک آینده از سوی سهامدار عمده بازارگردانی شد.

در سخت آژند اما 19 میلیون سهم به ارزش 10.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد. در شرکت صنعتی دریایی ایران 10 میلیون سهم به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان بازارگردانی شد. همچنین 8 میلیون سهم گسترش صنایع انرژی آذرآب به ارزش بیش از 1.5میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین اندکی کمتر از 5 میلیون سهم شرکت توسعه حمل‌و‌نقل ریلی پارسیان به ارزش کمتر از 9 میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده خود مواجه شد.

رشد 2 واحدی شاخص آیفکس

در معاملات 13تیرماه بالغ بر 318میلیون ورقه بهادار در 27هزار نوبت دادوستد شد و با توجه به پذیره‌نویسی نخستین اوراق رهنی در بازار فرابورس، ارزش معاملات دیروز معادل 4هزار و 477 میلیارد و 470 میلیون ریال بود. در همین حال شاخص کل فرابورس پس از افت و خیز چند باره با رشد دو واحدی به رقم 779.82 واحد رسید.

بیشترین حجم معاملات دیروز به دادوستد 15 میلیون سهم تابان هور مربوط بود و بالاترین ارزش معاملات متعلق به نماد ذوب‌آهن اصفهان بود به طوری که ارزش آن به 28میلیارد و 950 میلیون ریال رسید. در بازار اول، 74میلیون و 350هزار اوراق بهادار به ارزش 166میلیارد و 210میلیون ریال دادوستد شد که طی آن بالاترین حجم معاملات به نام تابان هور ثبت شد. همین‌طور، 143میلیون و 760هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 354 میلیارد ریال دست به دست شد و بیشترین حجم و ارزش این بازار مربوط به بانک گردشگری بود.

رفت‌و‌آمدهای فرابورسی

در روز گذشته، نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی مارون پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالانه و فوق العاده صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم و نماد معاملاتی شرکت آهن و فولاد ارفع پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه بازگشایی و در پایان معاملات هم نمادهای معاملاتی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی و شرکت بیمه دی جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام در روز سه‌شنبه متوقف شدند.

ارتباط با نویسنده : sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/N4Fdu0He
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه