پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای بخش نخست فیلترینگ هوشمند تا یک ماه آینده خبر داد.  به گزارش «فرصت امروز»، محمود واعظی که در سمینار مهاجرت به IPV6 سخن می‌گفت با اعلام این خبر افزود: سیستم فیلترینگ هوشمند ظرف شش ماه آینده به طور کامل به اجرا در خواهد آمد.

وی در مورد برنامه وزارت ارتباطات برای مهاجرت از IPV4 به IPV6 گفت: در صددیم تا فیلترینگ هوشمند هرچه زودتر ارتقا یابد و براساس توافق‌نامه‌ای که میان شرکت ارتباطات زیرساخت و پژوهشگاه فناوری اطلاعات صورت گرفته این سیستم ارتقا می‌یابد. علاوه بر این سیاست ما نیز بر این است تا از یک پژوهشگاه برای اجرای این سیستم استفاده کنیم و از بخش‌های علمی و پژوهشی کشور در اجرای فیلترینگ بهره ببریم.

وزیر ارتباطات در مورد تعرفه 3G گفت: مشکلات و انتقاداتی در این زمینه وجود دارد که باید گفت این تعرفه‌ها هنوز نهایی نشده و تصویب نهایی آن به دو هفته دیگر موکول شده است که قصد داریم در این مدت از نظر‌سنجی کاربران موبایل در تدوین تعرفه‌های نهایی استفاده کنیم و در آن ملاحظات مردمی برای آن دسته از کاربرانی که از بسته‌های اینترنتی استفاده نمی‌کنند، لحاظ شود.

وی در خصوص مهاجرت به نسل جدید آدرس‌های عددی اینترنت گفت: هم‌اکنون آدرس‌های عددی اینترنت ورژن چهار در دنیا به اتمام رسیده و بر این اساس نیاز به مهاجرت به آدرس‌های جدید اینترنتی الزامی است. براساس پیش‌بینی اتحادیه جهانی مخابرات، تا سال 2020 بالغ بر 20 میلیارد شیء و تجهیزات به اینترنت متصل می‌شود که برای ارتباط اینها نیازمند ‌ای پی آدرس‌های جدید هستیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه از 9 ماه گذشته کمیته‌ای برای اجرای این طرح در وزارت ارتباطات تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: هماهنگی با اپراتورهای موبایل، اپراتورهای اینترنت، مخابرات، شرکت ارتباطات زیرساخت‌و‌سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حال انجام است و به‌زودی دستورالعملی برای اجرای این پروژه ابلاغ خواهیم کرد.

واعظی با بیان اینکه شروع گذر به نسل جدید آدرس‌های اینترنت از اوایل سال آینده انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر به دلیل نبود‌ ای پی آدرس‌های اینترنتی، برخی مردم در دسترسی به اینترنت دچار مشکل هستند و اپراتورهای اینترنت ظرفیت ارائه این خدمات را ندارند که امیدواریم با اجرای این پروژه مشکل کمبود‌ ای پی و اختلال در سرعت اینترنت حل شود.

وی در مورد افزایش سرعت اینترنت برای دسترسی کاربران خانگی اظهار کرد: تا زمانی که شبکه ملی اطلاعات را اجرایی نکنیم این قول را نمی‌دهیم که سرعت اینترنت برای کاربران خانگی از 128 کیلوبیت بر ثانیه افزایش یابد، اما سرعت اینترنت برای دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تجاری بدون محدودیت بوده و مشکلی از این بابت وجود ندارد. وزیر ارتباطات در باره اختلالات اخیر به وجود آمده در شبکه تلفن همراه کشور توضیح داد: اختلالات به وجود آمده فقط در اپراتور همراه اول وجود دارد که چون این اپراتور در حال تغییرات و اضافه کردن تجهیزات خود برای ارائه اینترنت نسل سوم است نیاز به زمان بیشتری دارد تا این مشکل را بر طرف کند و امیدواریم ظرف یک ماه دیگر این اختلالات رفع شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BPiaxsnY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه