یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

 موتور جدید بنزینی EA211 توربو فولکس واگن با قدرت و کارایی بیشتر تا پایان امسال جای مدل TSI 1.4 را خواهد گرفت. با امید به برگرداندن اذهان عمومی از پرونده رسوایی انتشار گازهای گلخانه‌ای که همچنان باز مانده است، فولکس واگن از جزییات فنی یک موتور بنزینی توربو کاملا جدید پرده برداشته است. ما در ابتدای سال گزارش داده بودیم که فولکس واگن به دنبال جایگزینی موتورهای کوچک‌تر بنزینی TSI و دیزلی TDI خود با دو موتور 1.5 لیتری جدید در سال‌های آتی است.

این موتور چهار سیلندر جدید از توربوشارژهای مختلف برای رسیدن از 1300 دور در دقیقه به حداکثر گشتاور ممکن استفاده می‌کند. این موتور همچنین از فناوری تزریق سوخت مستقیم پیشرفته‌تر، نسبت تراکم بیشتر و نیز یک سیستم کنترل حرارت نوآورانه بهره می‌گیرد.

گفته می‌شود موتور TSI 1. 5 لیتری که در دو نسخه 128 و 148 اسب بخاری در دسترس خواهد بود، حدود 10 درصد نسبت به موتور فعلی بهینه‌تر بوده و در هر 100 کیلومتر یک لیتر کمتر سوخت مصرف می‌کند. این موتور کماکان از سیستم غیرفعال‌سازی سیلندر استفاده می‌کند اما خود سیلندرها در موتور جدید با اسپری پلاسما APS پوشش داده شده‌اند تا از اصطکاک به وجود آمده بکاهند.

فولکس واگن اشاره می‌کند که در طراحی این موتورها بهبود وضعیت مصرف سوخت نسبت به گذراندن چرخه رسمی تست موتور در اولویت قرار داده شده و رانندگی با خودروهای دارای این موتور به خوبی افزایش 10 درصدی ذکر شده در بهینه‌سازی موتور را عیان کرده است. این موتورهای جدید و بهینه‌تر همچنین به نحوی طراحی شده‌اند که حتی با ضوابط بسیار سختگیرانه‌تری که در سال 2020 جهت مبارزه با انتشار گازهای گلخانه‌ای مقرر خواهند شد، همخوانی داشته باشند.

موتور بنزینی توربوشارژ 1.5 لیتری مورد بحث، جای نسخه TSI توربوشارژ 1.4 لیتری را که در خودروهایی مانند Golf و اسکوداOctavia استفاده می‌شد، خواهد گرفت. این موتور نخستین بار در نسخه فیس لیفت شده Mk7 Golf که تا پیش از پایان سال جاری عرضه خواهد شد، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نسخه دیزل این موتور نیز قرار است جایگزین موتور خاطره ساز و قابل احترام 1.6 گروه فولکس واگن شود؛ اگرچه معرفی این موتور برای حدود یک سال پس از معرفی نسخه بنزینی زمان‌بندی شده است. این موتور نیز نخستین حضور خود را نزدیک به پایان عمر نسخه فیس لیفت شده آئودی A3 در اواخر سال 2017 تجربه خواهد کرد. بعید است از این موتور در مدل Mk7 Golf استفاده شود و به جای آن به احتمال فراوان در Mk8 از آن بهره گرفته خواهد شد.

یکی از مقامات فولکس واگن گفت که نصب این موتور روی خودروهایی مانند Golf و A3 بدون هیچ مشکلی انجام می‌پذیرد. این موتورها کاملا جدید هستند اما ابعاد آنها بسیار شبیه به چیزی است که هم‌اکنون از آن استفاده می‌کنیم؛ به همین دلیل می‌توان این موتورها را در خودروهای فعلی و فیس لیفت‌ها به کار برد.

گلف Mk8 تا سال 2018 عرضه نخواهد شد اما در کنار موتورهای دیزلی و بنزینی 1.5 لیتری جدید می‌توان انتظار داشت که این هاچ‌بک نیز بین 35 تا 70 کیلوگرم کاهش وزن داشته باشد. اگرچه این تغییرات بسیار خوب و مفید به نظر می‌آیند اما به نظر می‌رسد بیشتر با هدف منحرف کردن اذهان عمومی از حواشی اخیر پیرامون فولکس واگن هستند. به دور از این حواشی اما استفاده از چنین موتورهای بهینه‌ای که کاهش مصرف سوخت قابل توجهی در تست‌های رانندگی از خود ثبت کرده‌اند موجب سالم‌تر ماندن محیط‌زیست و تا حدی پوشش دادن به پرونده مربوط به انتشار گازهای گلخانه‌ای محصولات این شرکت خواهد بود.

با توجه به قدرت این موتور می‌توان از آن در بسیاری از محصولات فعلی و حتی آینده گروه فولکس واگن سود برد. در مجموع می‌توان گفت که معرفی این موتور از هر لحاظ اقدامی به موقع از سوی فولکس‌واگن بود و در ادامه موجب اعتلای فنی این شرکت در عرصه خودروسازی خواهد شد. با معرفی نسخه دیزل نیز دست خودروسازان گروه فولکس واگن برای انتخاب از میان نسخه بنزینی و نسخه دیزلی این موتور کاملا باز خواهد بود.

شما می توانید جهت اطلاع از آخرین قیمت خودروهای فولکس‌ واگن به سرویس قیمت روز فرصت امروز مراجعه کنید.

منبع : autoexpress.co.uk
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/10xA6lIS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه