دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مدیرعامل بیمه آسماری فعالیت شرکت‌های بیمه سرزمین اصلی در مناطق آزاد را از مهم‌ترین چالش‌های این بخش دانست و گفت: انتظار داریم بیمه مرکزی محدودیتی برای فعالیت این شرکت‌ها در مناطق آزاد قائل شود و به بیمه‌های مناطق آزاد اولویت دهد.

به گزارش فارس، آیت کریمی، در نشست تخصصی ظرفیت بیمه‌های بازرگانی در بخش جانبی نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی کیش اظهار کرد: نهادهای مسئول باید بستر و امنیت لازم را برای سرمایه‌گذار فراهم کنند، چون سرمایه‌گذار تا زمانی که احساس امنیت نداشته باشد، اقدام به سرمایه‌گذاری در هیچ زمینه‌ای نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت بیمه آسماری تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف دولت در مناطق آزاد این است که این مناطق به قطب تولید تبدیل شوند، در حالی که این کار عملی نشده و مناطق آزاد در واقع تبدیل به وارد‌کننده و توزیع‌کننده کالا شده‌اند.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی شرکت‌های بیمه ثبت شده در مناطق آزاد گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات ما این است که علاوه بر شرکت‌های منطقه آزاد، شرکت‌های بیمه‌گر سرزمین اصلی هم اقدام به تاسیس شعبه و فعالیت بیمه‌ای در مناطق آزاد می‌کنند و این اقدام موجب می‌شود که با توجه به سرمایه زیاد این‌گونه شرکت‌ها ما توان رقابت با آنها را نداشته باشیم و مجبوریم مقدار کمی از یک پروژه را قبول کنیم و مابقی را به‌صورت اتکایی به شرکت‌های دیگر واگذار کنیم.

کریمی گفت: باید ترتیبی اتخاذ شود که شرکت‌های بیمه سرزمین اصلی منحصرا در داخل کشور و شرکت‌های منطقه آزاد هم فقط در منطقه آزاد فعالیت کنند، در غیر‌این صورت این کار هیچ سودآوری نخواهد داشت و معنایش این است که حمایتی از سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد نشده است.

وی از مسئولان بیمه مرکزی خواست محدودیتی برای فعالیت شرکت‌های بیمه سرزمین اصلی در مناطق آزاد قائل شود و اولویت را به شرکت‌های مناطق آزاد برای فعالیت در این زمینه بدهد.

این در حالی است که مدیر سرمایه‌گذاری منطقه آزاد کیش برای کمک به شرکت‌های بیمه به منظور عرضه محصولات جدید بیمه‌ای اعلام آمادگی کرده است. حمید رضا شیرزاد توضیح داده: یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند در توسعه اقتصادی نقش مهمی داشته باشد، بیمه است به همین دلیل آمادگی داریم مدل‌ها و رشته‌های جدید بیمه‌ای را با هدف بهبود سبد پرتفوی صنعت بیمه در منطقه آزاد کیش معرفی کنیم

شیرزاد با بیان اینکه، درآمد سرانه مردم در کیش بیش از سه برابر سرزمین اصلی است، بنابراین اگر ما همان محصول بیمه‌ای را که در سرزمین اصلی عرضه می‌کنیم، در منطقه آزاد هم عرضه کنیم، نشان‌دهنده عدم توجه ما به بازار هدف است.

شیرزاد تصریح کرد: نوع زندگی متفاوت در جزیره کیش موجب می‌شود که نیازهای متفاوت و جدید بیمه‌ای برای ساکنان ایجاد شود، در حالی که ما هم‌اکنون تکرار فعالیت بیمه‌ای سرزمین اصلی را در اینجا شاهد هستیم.

وی گفت: به دلیل تفاوت‌ ساختاری ریسک‌هایی که در سرزمین اصلی وجود دارد اینجا وجود ندارد و بالعکس ریسک‌هایی که در منطقه آزاد وجود دارد که در سرزمین اصلی هرگز با آن مواجه نمی‌شویم، اما با این وجود هیچ بیمه‌نامه متفاوتی عرضه نمی‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6aytfBx4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه