جمعه, ۵ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش ایسنا، طرح تضمین معاملات اقساطی خریداران و فروشندگان مسكن، توسط بانك مسكن اجرایی شده است. در این طرح، به منظور اطمینان‌بخشی به طرفین قرارداد، بانك مسكن به‌عنوان ضامن در معامله خریدوفروش اقساطی مسكن وارد شده و پرداخت اقساط ثمن معامله را مطابق ضوابط مصوب تضمین ‌می‌کند.

فروش اقساطی مسکن امکان‌پذیر شد

برای این منظور لازم است ابتدا بین خریدار و فروشنده، عمل بیع به منظور معامله واحد مسكونی و نیز بین خریدار و بانك منعقد شود. بر این اساس، خریدار تعهد می‌کند مطالبات فروشنده را به‌صورت اقساط به بانك پرداخت و بانك نیز متعاقبا وجوه حاصله را به حساب فروشنده واریز کند.

قیمت فروش نقدی و فروش اقساطی واحدها با توافق طرفین (خریدار و فروشنده) تعیین می‌شود. همچنین تضمین ثمن معامله حداكثر تا 50درصد ارزش كارشناسی ملك و تا سقف یک‌میلیارد‌و500میلیون ریال و نیز مشروط به عدم تجاوز مبلغ اقساط ماهانه خریدار از 30میلیون ریال خواهد بود.

مدت زمان تقسیط براساس توافق طرفین (خریدار و فروشنده) و حداكثر به مدت 50 ماه تعیین می‌شود. بانك ضمن به رهن گرفتن ملك مورد معامله، پرداخت اقساط خریداران را در مقاطع مشخص به‌صورت ماهانه تضمین می‌کند.

بانك واریز اقساط سررسیدشده را در پایان ماه به حساب فروشنده، در ازای ترهین پلاك مورد معامله تضمین می‌کند.

مهم‌ترین مزایای طرح برای خریداران و فروشندگان، افزایش قدرت خرید خریداران مسكن بدون افزایش سقف مسكن و بدون نیاز به تسهیلات بانكی كه در نتیجه آن امكان فروش واحدهای مسكونی فراهم خواهد شد عنوان شده است. همچنین ترغیب فروشندگان به پیش‌فروش واحدهای در حال احداث و تامین مالی طرح‌های نیمه تمام بدون استفاده از منابع بانكی با این اطمینان كه پس از تكمیل و آماده شدن اسناد و انتقال واحدها، امكان دریافت بخش عمده‌ای از ثمن معامله به شرح این طرح وجود خواهد داشت، از دیگر مزایای این طرح است.

امكان شروع و افتتاح پروژه‌های جدید با توجه به فروش واحدهای در اختیار سازندگان واحدهای مسكونی نیز دیگر مزیت این طرح بیان شده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Fw2AnTj1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه