نیسان ماکسیما 2016-17 نیز در میان 3.2 میلیون خودرو فراخوانده شده در آمریکا به دلیل امکان عدم عملکرد صحیح کیسه هوای سرنشین جلو قرار داده شده است.
بخش آمریکای شمالی شرکت نیسان برای اصلاح مشکل احتمالی کیسه هوای سرنشین جلو که توسط انجمن ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها (NHTSA) گزارش داده شده است، 3.177.645 خودرو را فراخوانده است.
این خودروها شامل مدلهای نیسان ماکسیما 2016-17، نیسان آلتیما 2013-16، NV200، Leaf، سنترا، نیسان Pathfinder 2013-17، نیسان NV200 Taxi، اینفینیتی QX60 و QX50، نیسان روگ-17 2014، نیسان مورانو 2015-16، شورولت سیتی اکسپرس و اینفینیتی JX35 2013 است. (اعداد مربوط به سالهای مدلی تولید خودروها هستند).
NHTSA در بیانیه فراخوان خود گفت: «امکان این وجود دارد که سیستم طبقهبندی سرنشین صندلی جلو اشتباها یک سرنشین بالغ را بهعنوان یک فرد خردسال طبقهبندی کرده یا حتی در برخی موارد با وجود خالی نبودن صندلی آن را بهعنوان صندلی خالی طبقهبندی کند. در نتیجه کیسه هوای سرنشین جلو ممکن است غیرفعال شده یا در زمان وقوع حادثه عمل نکند.»در صورت بروز این اتفاق، احتمال خطر جراحت سرنشین بسیار بالا خواهد بود.
همچنین «استیو یاگر»، سخنگوی نیسان در پاسخ به استعلامی از طرف وب سایت ادموندز گفت: تاکنون گزارشی از مرگ و میر ناشی از این مشکل وجود نداشته است. او در ادامه اضافه کرد: «نیسان بهNHTSA اطلاع داده است که از بروز حداقل سه تصادف که در آنها به دلیل همین مشکل، سیستم OCS بهطوری که طراحی شده است عمل نکرده با خبر است. این تصادفات جراحاتی خفیف برجای گذاشتهاند.»
این بخشی از فراخوان کلی نیسان برای 3.5 میلیون خودرو در سراسر جهان است. یاگر گفت: راهحل برنامهریزی شده برای این مشکل در خودروهای مختلف متفاوت است و شامل برنامهریزی نرمافزاری مجدد برای برخی مدلها و جایگزینی سختافزاری در سایر مدلها خواهد بود.
گروه نیسان در حال آمادهسازی برنامه اصلاحی خود است و اواخر ماه مه اطلاعرسانی به نمایندگیها را آغاز خواهد کرد. به دارندگان خودروها نیز طی 60 روز اطلاعرسانی خواهد شد. تمامی آنها نامههای آگاهسازی اولیه را دریافت خواهند کرد و سپس به محض آغاز طرح اصلاح، اطلاعیههای اصلی به دستشان خواهد رسید. صاحبان شورولت سیتی اکسپرس از طریق جنرال موتورز از موضوع آگاه خواهند شد.