چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

قائم مقام وزیر نیرو گفت: با توجه به اینکه شیوه‌های تأمین آب در سراسر کشور متفاوت است، لذا براساس قیمت دفتری، هزینه تمام شده آب بین 800 تا 1000 تومان در نظر گرفته شده است، اما زمانی که وارد عمل می‌شویم قیمت‌ها بسیار متفاوت است به‌طوری که به صورت میانگین قیمت تمام شده آب حدود 1500 تومان تخمین زده می‌شود.به گزارش ایسنا، ستار محمودی در جمع خبرنگاران با اشاره به تفاوت قیمت تمام شده آب در مکان‌های مختلف اظهار کرد: به عنوان مثال در حوزه خلیج فارس و دریای عمان که نیاز به شیرین‌کردن آب است قیمت تمام شده آب بین 1800 تا 3000 تومان متفاوت است.


وی ادامه داد: در شرق کشور و در جاهایی که تأمین آب در مرحله طراحی و مطالعه قرار دارد تا 5000 تومان تخمین زده شده است اما به‌طور کلی می‌توان قیمت تمام شده آب را به طور میانگین 1500 تومان عنوان کرد.قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: براساس این قانون در برنامه پنجم توسعه که امسال آخرین سال اجرای این برنامه است به قیمت واقعی آب و نه به قیمت دفتری می‌رسیدیم. ستاری با بیان اینکه برای انجام این کار گام‌های 20درصدی پیش‌بینی شده است، ادامه داد: در دوره برنامه پنج ساله پنجم طی‌ سال‌های -1393 1392 رشد قیمت صورت نگرفت، اما در سال 1394 به‌طور میانگین 12.5 تا 15درصد قیمت آب افزایش پیدا کرد. وی با بیان اینکه میانگین مبلغی که در آب شهری از مشترکان دریافت می‌شود 320 تومان و میانگین مبلغی که در حوزه آب و فاضلاب روستایی از مشترکان دریافت می‌شود 150 تومان است، ادامه داد: هدف این است که عدد پایه را خیلی افزایش ندهیم.

 قائم مقام وزیر نیرو اظهار کرد: دولت در برخی موارد به شکل سرمایه‌گذاری در اجرای طرح و پروژه‌های آبی برای تأمین آب کمک‌هایی را ارائه می‌دهد.  ستاری تصریح کرد: به‌طور مثال دولت در زمینه تصفیه‌خانه‌ها و انتقال آب کمک‌هایی را ارائه می‌دهد، اما در برخی موارد پرداخت هزینه‌ها از طریق بودجه عمومی قابل پرداخت نیست. البته باید این نکته را در نظر گرفت که این مسئله از نظر اقتصادی نیز درست نیست.

 وی با بیان اینکه مواردی از قبیل تعمیرات، نگهداری، بهسازی، کنترل کیفیت، مدیریت شبکه، رشد اقدامات نرم‌افزاری، مدیریت مصرف، رشد ابزارهای جلوگیری از تلفات آب و کارهای تبلیغاتی باید از محل درآمد آب تأمین شود، افزود: با توجه به اینکه این موارد نیاز به رقم بالایی دارد و این میزان تعرفه جوابگوی آن نیست، بنابراین باید تمهیدات اساسی در این راستاصورت بگیرد.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه تعمیر و نگهداری اساسی و بنیادی برخی از خطوط که عمرشان به بیش از 40 سال رسیده بسیار بالا است، گفت: تاکنون توانسته‌ایم با نگهداری‌های موضعی از تخریب آنها جلوگیری کنیم، اما نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که باید روزی جایگزینی و نوسازی صورت بگیرد. ستاری با بیان اینکه عمر برخی از این تسهیلات 40 ساله تمام شده است، اضافه کرد: به دلیل نگهداری خوب و پاسخگویی به حادثه در کوتاه‌ترین زمان ممکن موفق به نگهداری از آن تاکنون شده‌ایم.وی با بیان اینکه عمر خطوط کوچک اهمیتی ندارد، اظهار کرد: نگرانی برای خطوط اصلی بزرگ که عمر آنها بالای 40 سال است وجود دارد.

 به گفته قائم مقام وزیر نیرو 7 تا 10 درصد کل شبکه‌های کشور را شبکه‌های بزرگ تشکیل داده‌اند و با توجه به اینکه این شبکه‌ها 24 ساعته زیر فشار هستند، لذا باید از آنها مراقبت ویژه‌ای صورت بگیرد.ستاری با اشاره به اینکه عمر 2درصد از این میزان شبکه‌های بزرگ بالای 40 سال است، گفت: با توجه به اینکه تعرفه‌های فعلی جوابگوی نوسازی این شبکه‌ها نیست لذا باید کارها و اقدامات اساسی نیز برای این امر انجام شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/R5QLMhaV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه