پنجشنبه, ۴ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
آغازانتخاب رئیس گروه کاری ایران در WTO

علاقه‌مندیم سوییس رئیس شود

8 سال پیش ( 1394/8/11 )
 

معاون وزیر صنعت از انجام مطالعات برای انتخاب رئیس گروه کاری ایران در الحاق به سازمان جهانی تجارت خبر داد و گفت: ایران هم علاقه‌مند است که کشوری مثل سوییس ریاست این گروه کاری را بپذیرد. ولی‌اله افخمی‌راد، در گفت‌وگو با مهر در خصوص آخرین مراحل عضویت ایران در سازمان جهانی تجارت گفت: با وجود چراغ سبزی که سازمان جهانی تجارت برای پذیرش عضویت ایران نشان داده اما هنوز رئیس گروه کاری ایران برای الحاق تعیین نشده است. اگرچه در گذشته تمایلی از سوی سوییس اعلام شده که این کشور، مسئولیت گروه کاری ایران را بپذیرد ولی هنوز انتخابی به‌صورت قطعی صورت نگرفته است.

562362327624737358458568

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اگر رئیس گروه کاری ایران در الحاق به سازمان جهانی تجارت مشخص شود، کار آغاز می‌شود. بر این اساس، از طریق وزارت امور خارجه، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم و در ملاقات‌هایی که با وزرای کشورهای مختلف اعم از وزرای امور خارجه یا اقتصادی، این مطلب را با آنها در میان می‌گذاریم و آنها نیز علاقه‌مندی خود را پنهان نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: بسیاری از کشورها تمایل دارند که ایران به عضویت سازمان جهانی تجارت در بیاید، چراکه واقعیت این است اگر ایران عضو سازمان تجارت جهانی شده و عضویتش پذیرفته شود، شرایط خیلی بهتر می‌شود و امکان اینکه دوباره محدودیت‌هایی را برای تجارت ایران در صحنه‌های بین‌المللی فراهم کنند، از کشورهای مختلف سلب می‌شود و به‌راحتی نمی‌توانند محدودیت به‌وجود آورند، ضمن اینکه شفافیت در نظام اقتصادی ایران به‌وجود می‌آید و امکان سرمایه‌گذاری خارجی در ایران تسهیل خواهد شد.

به گفته افخمی‌راد، سازمان توسعه تجارت ایران از پذیرش ریاست گروه کاری ایران از سوی آن دسته از کشورهایی که رعایت بی‌طرفی را در مقابل ایران در مجامع بین‌المللی داشته یا در وضع تحریم‌ها نقشی نداشته‌اند، استقبال می‌کند. بر این اساس، مطالعات گسترده‌ای صورت گرفته که براساس آن، دنبال کرده‌ایم که چه کشورهایی در گروه‌های کاری کشورهای عضو سازمان جهانی تجارت (wto) حضور یافته‌اند، ضمن اینکه کشورهایی که در 10 سال گذشته به عضویت این سازمان درآمده‌اند نیز مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند تا مشخص شود چه کشورهایی تمایل داشته‌اند، در گروه کاری حضور یابند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: طبیعتا ایران از کشوری همچون سوییس برای پذیرش ریاست گروه کاری ایران استقبال می‌کند. وی همچنین درخصوص احتمال وتوی پرونده عضویت ایران در سازمان جهانی تجارت از سوی کشورهایی همچون آمریکا خاطرنشان کرد: سال ۸۳ که عضویت ناظر ایران پذیرفته شد، این عضویت مورد توافق و تایید همه کشورهای عضو از جمله آمریکا قرار گرفت و بنابراین تصور نمی‌رود، در شرایط فعلی، این کشور مجددا پرونده ایران را وتو کند، البته ما هم باید خود را آماده کنیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/UJ9gGbma
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه