پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بورس و اوراق بهادار روز سه‌شنبه با 254 واحد عقبگرد، رقم 75 هزار و 874 واحد را ثبت کرد. بازار سهام از ابتدا با روند تعادلی آغاز کرد و همین روند را تا پایان نیمه اول ادامه داد. گروه خودرویی با تعادل و معاملات کم روبه‌رو شدند و خریداران و فروشنده‌ها کم رمق بودند. ایران خودرو در محدوده منفی صفر معامله شد و سایپا منفی بود.

عرضه‌های سنگین کام قندی‌ها را تلخ کرد

گروه محصولات فلزی مبادلات زیادی داشت و عملا عرضه‌ها افزایش زیادی یافت. این روزها حتی تک‌سهم‌های کوچک نیز به سختی قادرند چند روز پشت سر هم مثبت باشند و به سرعت با عرضه‌های مخالف روبه‌رو می‌شوند. چنانکه گروه قند و شکر نیز پرعرضه بود و شرایط آن به خوبی دیروز نشد و حتی برخی سهام آن در زمان‌هایی منفی مبادله شدند.

ادامه معاملات کد به کد

در نماد معاملاتی حق تقدم استفاده نشده بانک آینده در بازار پایه فرابورس 155 میلیون سهم به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان و به قیمت هر سهم 10 تومان با معاملات درون گروهی از سوی سهامدار عمده روبه‌رو شد. در نماد معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان اما دیروز 31 میلیون سهم به ارزش بیش از 36.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد. در صنعتی دریایی ایران نیز دیروز 14.5میلیون سهم به ارزش کمتر از 4 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان کدهای سهامدار عمده روبه‌رو بود. در نماد حق تقدم استفاده نشده صبا نور نیز اندکی بیش از 15 میلیون سهم به‌طور بلوکی میان سهامداران عمده جابه‌جا شد.

همچنین سهامدار عمده گسترش صنایع انرژی آذراب 8 میلیون سهم به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان را میان کدهای درون‌گروهی جابه‌جا کرد. در سخت‌ آژند اما 6 میلیون سهم به ارزش کمتر از 3 میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین 5 میلیون سهم پتروشیمی مبین از سوی سهامدار عمده حقوقی میان کدهای تابعه به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان منتقل شد. در پتروشیمی جم نیز اندکی بیش از یک میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد‌به‌کد شد.

بازار سهام؛ خنثی و رخوت‌انگیز

بازار سهام با آغاز ماه رمضان و انتظار سنتی این بازار به فرورفتن در فضایی خنثی و رخوت‌آور شاهد معاملاتی بی‌انگیزه همسو با تداوم سایه سنگین رکود بر فضای کسب‌و‌کار بود. در چنین فضایی که بازارگردان‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز تمایلی برای بازارگردانی سهام در تالاری شیشه‌ای ندارند و همگی در مقابل بازار بدهی و اوراق مالی منتشر شده در این بازار صف کشیدند، تنها تک‌سهم‌ها با عنوان حاکم بلامنازع بازار خنثی فعلی خودنمایی می‌کنند؛ تک‌سهم‌هایی که بیشترین افق سهامداری در ‌آنها شاید به چند روز هم نرسد.

این در حالی است که فصل مجامع به روزهای پرترافیک خود نزدیک می‌شود و شرکت‌های بزرگ خود را آماده میزبانی از سهامداران و ارائه گزارش‌های عملکردی نه‌چندان دلچسب می‌کنند.

دادوستد 156 میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی در فرابورس ایران

به گزارش فرابورس ایران، در معاملات فرابورس 348 میلیون ورقه بهادار در 23 هزار نوبت به ارزش793 میلیون ریال خریدوفروش شد. با افت 2.11 واحدی شاخص کل فرابورس ایران، آیفکس (شاخص فرابورس) رقم 812.67 واحد را به ثبت رساند و پالایش نفت تهران بیشترین تأثیر را بر شاخص فرابورس گذاشت. اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا3» با دادوستد حدود 136 هزار ورقه به ارزش 126 میلیارد ریال در صدر بالاترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت.

در چهار نماد اسناد خزانه اسلامی هم در مجموع، 156 میلیارد ریال مبادله شد. بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام متعلق به نماد ذوب‌آهن اصفهان بود، به‌طوری که 32 میلیون سهم این شرکت به ارزش 98 میلیارد ریال دادوستد شد. در بازار اول، 19 میلیون و 750 هزار اوراق بهادار به ارزش 47 میلیارد ریال دادوستد شد که طی آن بالاترین حجم و ارزش معاملات به نام سرمایه‌گذاری مسکن الوند ثبت شد. همچنین 96 میلیون و 720 هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 304 میلیارد ریال دادوستد شد و بیشترین حجم و ارزش در این بازار در اختیار ذوب‌آهن اصفهان بود.

در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF)، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد، به‌طوری که حجم معاملات این صندوق دیروز به یک میلیون و620 هزار ورقه بهادار رسید. نماد شرکت‌های توکا رنگ فولاد سپاهان، حمل‌ونقل ریلی پارسیان و کوثر مرکزی بیشترین افزایش قیمت و نماد شرکت‌های مرجان‌کار، سرمایه‌گذاری مسکن الوند و کشتیرانی دریای خزر بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند. همچنین ‏هر ورقه حق تقدم تسهیلات مسکن ضمن افزایش قیمت در بازه830 تا 848 هزار ریال معامله شد و بیشترین افزایش قیمت مربوط به نماد آذر‌ماه 94 بود. نماد معاملاتی شرکت بیمه پاسارگاد پس از ارائه اطلاعات واقعی و نماد معاملاتی شرکت فرآوری زغال سنگ پروده طبس پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم بازگشایی شد.

ارتباط با نویسنده : sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vQuAVpb2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه