یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان صنایع دریایی معاونت علمی با اشاره به اینکه سهم دنیا از فعالیت‌های سالانه مرتبط با ساخت شناور و صنایع دریایی درآمدی بالغ بر 100میلیارد دلار است، ابراز کرد: ما با توجه به پتانسیل‌های خود می‌توانیم سهمی یک‌درصدی از این درآمد داشته باشیم.

محمدسعید سیف، دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی در نشست تخصصی نقش صنایع دریایی در توسعه اجتماعی، اقتصادی سواحل کشور به لزوم شکل‌گیری این ستاد اشاره و اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در زمینه استفاده از مزیت‌های دریایی چه در حوزه دریا و چه در زمینه سواحل دریا، فعال عمل کنیم.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سیف با تاکید بر لزوم برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه ادامه داد: به لحاظ علمی در منطقه رتبه اول را دارا هستیم، اما این توان علمی باید به افزایش ارزش افزوده فعالیت‌های اقتصادی منجر شود و در نهایت، به رفع مشکلات اساسی کشور مانند بیکاری و مشکلات اقتصادی فعلی کمک کند که متاسفانه در این زمینه باید گفت که عملکرد خوبی نداشتیم.

وی افزود: صورت مسئله اساسی در ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همین موضوع است، یعنی استفاده از علم برای توسعه اقتصادی و رفع مشکلات کشوری؛ در راستای انجام وظایف ستاد و با تعریفی که برای این وظایف صورت گرفته اقدام به تشکیل کارگروه‌هایی داخل ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی کرده‌ایم تا در نهایت با اقدامات این کارگروه‌ها به وظایف تعریف شده خود دست پیدا کنیم.

سهم یک‌میلیارد دلاری و اشتغال 100 هزار نفری

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان صنایع دریایی معاونت علمی با اشاره به اینکه سهم دنیا از فعالیت‌های سالانه مرتبط با ساخت شناور و صنایع دریایی درآمدی بالغ بر 100‌میلیارد دلار است، ابراز کرد: ما با توجه به پتانسیل‌های خود می‌توانیم سهمی یک‌درصدی از این درآمد داشته باشیم. این درآمد مستقیم برابر است با ایجاد 100 هزار شغل که در کنار ایجاد این مشاغل مستقیم مشاغل غیرمستقیم چندبرابری هم شکل خواهد گرفت.

دکتر سیف به حمایت از دانشجویان فعال در عرصه دریا خبر داد و توضیح داد: حمایت حداقلی از دانشجویان رشته‌های مهندسی دریا وجود خواهد داشت و در صورتی که سازمان‌های مرتبط با حوزه دریا برای کارهای تحقیقاتی نیازهای خود را اعلام کنند و برای این پروژه‌ها حمایت‌های 50‌درصدی در نظر بگیرند. 50‌درصد مابقی حمایت‌ها نیز از جانب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعمال خواهد شد.

به دنبال رفع موانع تجاری‌سازی در حوزه دریا

وی درباره کارگروه‌های تعبیه شده در این ستاد عنوان کرد: این کارگروه‌ها به دنبال رفع موانع تجاری‌سازی در حوزه دریا هستند و به دنبال آن تامین اطلاعات دقیق در این حوزه تا مبنای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری قرار گیرد. در این راستا می‌توان به تهیه آمارنامه دریایی اشاره کرد که در حال تهیه است. به دنبال این اقدامات باید نقشه راهی برای تبیین فعالیت‌های دریایی تهیه شود که در این حوزه هم فعالیت‌هایی صورت گرفته است.

سیف همچنین گفت: در کنار اقدامات محتوایی که ذکر شد، کارگروهی هم تحت عنوان کارگروه ترویج در ستاد راه‌اندازی شده تا خلأهایی که در زمینه اطلاع‌رسانی وجود دارد، برطرف کند. برگزاری این نشست‌های تخصصی هم به دنبال مطرح کردن مشکلات حوزه دریایی است تا فارغ از فضای تبلیغاتی نشست‌های خبری، صرفا به بررسی مشکلات بپردازد.

وی با بیان اینکه تعداد نیروهای فعال در حوزه دریا در افق سال 1404 ده هزار نفر تخمین زده شده است، افزود: در زمینه تربیت نیروی فعال دلیل عدم عملکرد خوب، نبود تجهیزات آموزشی کافی است. ما در حوزه مهندسی دریا تنها 200 نفر در سال پذیرش می‌کنیم که این تعداد بسیار محدود و ناکافی است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/f8ap34cO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه