یکشنبه, ۷ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه از حراج سکه استقبال نشد، گفت: به دلیل زیان های هنگفت غیرحرفه ای ها و عدم ریسک پذیری شان، سکه و طلا از جاذبه سرمایه گذاری خارج شد.

محمد کشتی آرای در گفت وگو با مهر درباره وضعیت قیمت ها در بازار سکه و طلا گفت: طی دو هفته اخیر قیمت طلا تحت تاثیر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قرار داشت و هر روز قیمت طلا در بازارهای جهانی چند دلار افزایش می یافت اما در چند روز اخیر با تثبیت موقعیت و شرایط خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، قیمت طلا رو به کاهش گذاشته است. بر این اساس قیمت طلا و سکه در بازار داخلی هم کاهش داشته است.

طلا جاذبه خود را از دست داد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه حراج سکه در بانک کارگشایی تاثیری از نظر قیمت و... در بازار سکه نداشته است، افزود: استقبالی از حراج سکه نشد و به همین دلیل هم حراج سکه نتوانست تاثیری بر بازار سکه بگذارد. نوسانات فعلی قیمت طلا و سکه در بازار داخلی هم متاثر از قیمت های جهانی است نه حراج سکه در بانک کارگشایی.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ کمبود سکه ای در بازار وجود ندارد و نیازی به عرضه بیشتر سکه به بازار نیست، تصریح کرد: وضعیت قیمت ها و دادوستد در بازار متعادل است و پس از پایان ماه مبارک رمضان وضعیت خریدوفروش در بازار عادی است. اتفاق خاصی در بازار رخ نداده و تقاضا افزایش نیافته است. سطح دادوستد و خریدوفروش معمولی است. انتظار می رفت که پس از ماه رمضان با افزایش تقاضا مواجه شویم اما این طور نشد.

کشتی آرای در پاسخ به این مطلب که اقدام بانک کارگشایی برای حراج سکه ها به دستور بانک مرکزی نبوده و برای فروش اموال مازاد است، عنوان کرد: بانک کارگشایی در این اقدام عامل بانک مرکزی نبوده است و به همین دلیل حراج سکه ها تاثیری در بازار سکه نداشت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: براساس قانون فروش اموال مازاد دولتی از طریق حراج صورت می گیرد و حراج سکه ها هم شامل سکه هایی همچون یادبود، ۵ بهار و... بود و به همین دلیل تاثیرگذاری نداشت.
وی بیان کرد: روز سه شنبه قیمت طلا در بازارهای جهانی بیش از ۱۳۴۷ دلار بود که روز گذشته به کمتر از ۱۳۳۷ دلار کاهش یافته یعنی ۱۱ دلار تقلیل قیمت داشته، همچنین آخرین نرخ سکه یک میلیون و ۱۰۶ هزار تومان است که نسبت به نخستین روز هفته جاری ۱۲ هزار تومان کاهش یافته است.

کشتی آرای درباره پیش بینی وضعیت بازار سکه و طلا در روزهای آتی عنوان کرد: در یک ماه اخیر قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایش یافته به طوری که با افزایش ۱۱.۵ درصدی مواجه شده است و نرخ های داخلی هم از این وضعیت تبعیت کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کاهش نرخ سود بانکی تاثیری در وضعیت بازار سکه و طلا داشته است؟ مطرح کرد: طلا از جاذبه ای که در گذشته برای مردم به جهت سرمایه گذاری داشت، خارج شده، چون در چند سال اخیر افراد غیرحرفه ای با سرمایه گذاری روی سکه و طلا دچار زیان های هنگفتی شدند و دیگر ریسک نمی پذیرند و بر این اساس طلا و سکه از جاذبه سرمایه گذاری خارج شده است.

کاهش نرخ سود تاثیری نداشته است

از سوی دیگر ریزش قیمت سکه و طلا در چند روز اخیر این فرضیه را که کاهش نرخ سود بانکی موجب تحریک قیمت طلا در بازارهای داخلی شده است را مورد تردید قرار داد.

احمد وفادار، رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در این خصوص اظهار داشت: «افزایش قیمت هایی که در بازار طلا و سکه داشتیم، هیچ ارتباطی به نرخ سود بانکی ندارد.

وی افزود: اینکه عنوان می شود مردم با کاهش نرخ سود بانکی، پول های خود را به خرید سکه می آورند، این طور نبوده است.

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد: بسیاری از سودهای بانک ها قراردادی است. برای مثال، افراد چند میلیون تومان در بانک گذاشتند و قبلا قرارداد 21 و 22 درصد سود را بستند و حالا دیگر پول خود را از بانک خارج نمی کنند.

وفادار متذکر شد: کسانی که بعدا قرارداد ببندد یا پول در بانک بگذارند، این گروه سود 15 درصدی دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه قراردادهای قبلی به حالت خود باقی است، خاطرنشان کرد: «بر این اساس، کاهش نرخ سود بانکی هیچ اثری در بازار طلا و سکه نداشته است.

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر یادآور شد: اگر هم افزایش قیمتی در این چند هفته گذشته بوده، به دلیل افزایش قیمت طلا در بازار جهانی بوده است که عامل اصلی آن نیز جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا بود.

بازار جهانی بر مدار نزول

این در حالی است که قیمت طلای جهانی هم در چند روز گذشته با افت قابل ملاحظه ای همراه بوده است. دو مقام ارشد فدرال رزرو اعلام کردند: با وجود افزایش استخدام و تورم پایین در ماه ژوئن، فدرال رزرو باید نسبت به افزایش نرخ بهره اقدام کند. براساس پیش بینی فدرال رزرو آتلانتا، به دنبال آخرین آمار عمده فروشی، اقتصاد آمریکا احتمالا در نیمه دوم سال جاری 2.3 درصد توسعه خواهد یافت.

ترزا می که از چهارشنبه بر کرسی نخست وزیری بریتانیا خواهد نشست، اعلام کرد: قصد دارد دپارتمان دولتی جدیدی را به منظور رهبری فرآیند جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا ایجاد کند.

انتظار می رود دولت ژاپن پیش بینی تورم مصرف کننده خود را برای سال مالی جاری کاهش داده و برآورد سال مالی 2017 را به مراتب پایین تر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی اعلام کند. دارایی ها در SPDR، بزرگ ترین صندوق معاملاتی طلا با افتی 1.63 درصدی در روز سه شنبه به 965.22 تن رسید.

شرکت هلدینگ تاناکای ژاپن اعلام کرد که نسبت به خرید شرکت بین المللی تکنولوژی متالور (یک شرکت خصوصی فرآوری فلزات گرانبها در سوییس) اقدام خواهد کرد تا کسب وکار خود را تقویت کند. این در حالی است که رشد داخلی به دلیل کاهش جمعیت راکد بوده است.

در پی رشد موجودی ذخایر و قیمت های پایین فلزات، شرکت پلاتین آنگلوآمریکا نیز با افت 70 درصدی سود خود در نیمه نخست سال 2016 مواجه شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fwCiLOWV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه