پیامکهای تبلیغاتی ساماندهی میشوند. کمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی آییننامه ساماندهی پیامکهای انبوه تبلیغاتی و پیامکهای خدمات ارزش افزوده را پس از برگزاری جلسههای کارشناسی فشرده تصویب کرد.
مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد، در این آییننامه چگونگی نظارت بر ارسال پیامکهای انبوه تبلیغاتی و پیامکهای خدمات ارزش افزوده و ضوابط فعالیت اپراتورها و زیرمجموعههای آن اعم از فراهمکننده و تجمیعکننده محتوا تعیین شده است. همچنین کمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی شرایط ارائهدهندگان خدمات پیامک ارزش افزوده و پیامکهای انبوه تبلیغاتی را در این آییننامه تشریح کرده که برای نهادها و سازمانهای مرتبط ابلاغ خواهد شد.
این آییننامه براساس مشکلات مطرح شده در ارسال و دریافت این پیامکها اعم از محتوای آنها، نامشخص بودن مرجع ارسال و نقش اپراتورها در ارسال و دریافت پیامکها، به تصویب رسیده است. همچنین براساس آن، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف شده تا کارگروهی برای نظارت بر ارسال و تبادل پیامکهای انبوه تبلیغاتی و پیامکهای ارزش افزوده با حضور نمایندگانی از مرکز ملی فضای مجازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سازمان تبلیغات اسلامی، دادستان کل کشور، ستاد کل نیروهای مسلح، شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تشکیل دهد.