پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بورس در جریان معاملات روز شنبه ۲۵ واحد رشد کرد. روز گذشته بازار سهام بازاری متعادل بود، بازاری که به نظر می‌رسد با تمرکز بر گروه خودرویی‌ها به دنبال وقوع خبرهای خوش در این گروه است. در گروه خودرویی‌ها معامله بلوکی سرمایه‌گذاری رنا در حالی مورد توجه سهامداران خودرویی قرار گرفته که روند معاملات سهام در این گروه متعادل و کم نوسان بود. در این گروه سایپا در حالی توقف نماد معاملاتی خود را به نظاره نشسته که در مجمع اخیر سرمایه‌گذاری سایپا خبرهایی از واگذاری برخی دارایی‌های ثابت در این شرکت داده شده است.

صدای پای امید در تالار شیشه ای

در عین حال بازار دوم بورس شاهد تکاپوی معامله‌گران کوتاه‌مدت برای خرید سهام شرکت‌های کوچک و برخوردار از سهام شناوری پایین بود. با این حال روند بازار سهام طی روزهای اخیر منطقی بود، چرا که معمولا روندهای اصلاحی پس از یک رشد کوتاه‌مدت به جهت آغاز روند صعودی جدید با سرعت و قدرت بیشتر به وجود می‌آید، بنابراین به نظر می‌رسد در روزهای آینده مجددا شاهد حرکت تازه‌ای از دماسنج اقتصاد کشور باشیم.

انتظار روزهای مثبت برای بازار سهام

یکی از دلایل خوش‌بینی برخی فعالان بورس و پیش‌بینی مثبت برای آینده بازار سهام، کاهش نرخ سود و تسهیلات بانکی است که در این خصوص باید بازارهای موازی بازار بورس بررسی شود. چنان که زمانی مردم سرمایه‌های خود را از بانک‌ها خارج می‌کنند، برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر بازارهای موجود را بررسی می‌کنند. در عین حال دولت مانع افزایش قیمت دلار شده، بازار مسکن نیز دچار رکود و نیازمند سرمایه زیاد است. افراد با سرمایه‌های کم حدود 10 میلیون تومان، در صورتی که سرمایه‌گذاری در بانک برای آنها به صرفه نباشد، بهترین بازار، بازار سهام محسوب می‌شود. با در نظر گرفتن شرایط فوق انتظار می‌رود بازار سهام در ماه‌های آینده با اقبال بیشتر سرمایه‌گذاران مواجه شده و بیش از گذشته شاهد رونق آن نسبت به دیگر بازارهای موازی باشیم.

افزایش شاخص کل فرابورس

در معاملات 12 تیر‌ماه بالغ بر 335 میلیون و 130 هزار ورقه بهادار در 28 هزار و 199 نوبت دادوستد شد و ارزش آن به 782 میلیارد و 130 میلیون ریال رسید. در همین حال شاخص کل فرابورس با افزایش 1.86 واحدی نسبت به روز معاملاتی گذشته، رقم 777.73 واحد را نمایش داد؛ نماد فولاد هرمزگان و بانک گردشگری بیشترین تاثیر مثبت را بر وضعیت شاخص گذاشتند. بیشترین حجم و ارزش معاملات در روز گذشته متعلق به نماد کاغذ پارس با 24 میلیون و 650 هزار سهم بود که ارزش آن معادل 54 میلیارد ریال شد. در بازار اول، 34میلیون و 490 هزار اوراق بهادار به ارزش 62 میلیارد ریال دادوستد شد که طی آن بالاترین حجم معاملات به نام تابان هور ثبت شد.

همچنین، 95 میلیون و 730هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 218 میلیارد و 180میلیون ریال دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات این بازار مربوط به کاغذ پارس بود. اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا3» با معاملاتی به ارزش 142 میلیارد و 780 میلیون ریال در صدر بالاترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت. همچنین در نمادهای اسناد خزانه اسلامی در مجموع، 226 میلیارد و 300 میلیون ریال مبادله انجام شد. در میان ETFها، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد و حجم معاملات این صندوق دیروز به 2 میلیون و 230 هزار ورقه بهادار رسید.

صندوق آرمان آتی کوثر و صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه آینده روشن به ترتیب در رده‌های بعدی قرار گرفتند. نماد شرکت‌های زنجان گستران، زرین معدن آسیا و صنعت روی زنگان بیشترین افزایش قیمت و نماد شرکت‌های بیمه سامان، پخش البرز و سرمایه‌گذاری مسکن پردیس بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند. همچنین‏ اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن در روز شنبه در بازه 880 تا 897 هزار ریال معامله شد و بیشترین افزایش قیمت مربوط به نماد آذرماه 94 بود.

گفتنی است در روز گذشته شاهد بازگشایی نمادهای معاملاتی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا پس از ارائه اطلاعات تکمیلی، شرکت فولاد هرمزگان جنوب پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام و نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان پس از به حد نصاب نرسیدن مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام بودیم.

ارتباط با نویسنده : sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FBIdGkwS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه