پنجشنبه, ۴ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مدیرعامل شرکت واگن پارس با اشاره به توان تولید این شرکت، گفت: تاکنون نزدیک به 3 هزار واگن باری به کشورهای کوبا، سوریه، سودان و بنگلادش صادر کرده‌ایم و با لهستانی‌ها هم برای ساخت بوژی مذاکراتی داشته‌ایم.

صادرات نزدیک به سه‌هزار واگن باری به کشورهای خارجی

به گزارش ایلنا، محمدرضا مختاری با بیان اینکه در حال حاضر قراردادی به ارزش 250 میلیارد تومان برای تولید واگن منعقد کرده‌ایم، گفت: این قراردادها شامل 50 دستگاه واگن مسافری و 600 دستگاه واگن باری است. وی با اشاره به علت تاخیر در تحویل تولیدات خود به شرکت‌های ریلی اظهار داشت: این تاخیر به‌دلیل رکود اقتصادی و نبود نقدینگی است و شرکت‌های ریلی منابع مالی قابل قبولی در اختیار ندارند.

مدیرعامل شرکت واگن پارس با بیان اینکه واردات واگن به نفع بازار ایران نیست، اظهار داشت: واردات واگن‌های دسته دوم از خارج باعث شده است که شرکت‌های ریلی داخلی تنها به بازسازی ناوگان موجود بپردازند. مختاری با تاکید بر اینکه واگن پارس ظرفیت تولید 100 واگن مسافری، 1000 واگن باری، 40 دستگاه لکوموتیو و 70 دستگاه واگن مترو را دارد، گفت: در حال حاضر این امکان در شرکت واگن پارس وجود دارد که واگن‌هایی با سرعت 200 کیلومتر بسازد.

وی با اشاره به توان تولید داخل گفت: در بخش ساخت واگن‌های مسافری به خودکفایی 70درصدی رسیده‌ایم و 90درصد تولید یک واگن باری را خودمان انجام می‌دهیم. مختاری با اشاره به تاثیر واردات واگن‌های خارجی در اشتغال‌زایی شرکت‌های تولیدکننده واگن، گفت: یک دستگاه واگن دسته دوم حداکثر 400میلیون تومان قیمت دارد در حالی که واگن نو 2.5میلیارد تومان قیمت دارد. بنابراین خرید واگن دسته دوم برای شرکت‌های بهره‌بردار به صرفه‌تر است و در این صورت اشتغال‌زایی داخلی کاهش می‌یابد.

مختاری با تاکید بر توانایی‌های شرکت‌های واگن‌پارس، گفت: واگن‌پارس تنها صادرکننده صنایع ریلی کشور است و تاکنون 550 دستگاه انواع واگن باری به کوبا، 300 دستگاه واگن باری به سودان و 66 دستگاه واگن باری به بنگلادش صادر کرده است.

مدیرعامل واگن پارس درباره استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی گفت: با صندوق توسعه ملی و بانک توسعه صادرات رایزنی‌هایی داشته‌ایم و موافقت ضمنی برای اخذ تسهیلات فاینانس برای فروش واگن‌ها را گرفته‌ایم. وی تاکید کرد: در صورت حمایت بانک‌ها از واگن‌پارس می‌توانیم محصولات خود را به کشور‌های CIS صادرات کنیم، همچنین با کشور لهستان هم برای ساخت بوژی مذاکراتی داشته‌ایم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/COgq6lyd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه