جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مدیرکل نوسازی و تحول اداری سازمان توسعه تجارت ایران گفت: میزان صادرات کالای غیرنفتی از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از 28درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، حسن تاژور، در همایش روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برتر خراسان شمالی در بجنورد اظهارکرد: این میزان صادرات در این مدت با احتساب میعانات گازی است که بدون احتساب آن 18 درصد به نسبت مدت مشابه پارسال رشد دارد.

وی میزان صادرات غیرنفتی را بدون احتساب میعانات گازی در سال‌جاری حدود 18 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: 15 میلیارد دلار آن به کشورهای آسیایی صادر شده است. این مسئول در سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در سال‌جاری حدود پنج میلیارد دلار از درآمد صادرات غیر‌نفتی ما از محل گردشگری بوده و به نسبت مشابه سال قبل 32 درصد رشد دارد.

وی چهار بخش عمده صادرات غیر‌نفتی ایران را شامل صدور خدمات فنی مهندسی، گردشگری، اعزام نیروی کار و ترانزیت اعلام کرد که به جز در بخش صدور خدمات فنی مهندسی که 37 درصد کاهش داشته، در مابقی بخش‌ها در سال‌جاری صادرات ایران از رشد 13 تا 30 درصدی برخوردار است. به گفته وی، براساس آمار 93 درصد از صادرات کشور در سال‌جاری به کشورهای آسیایی انجام شده است.

وی در ادامه گفت: در هفت‌ماهه امسال نیز میزان واردات کالاهای خارجی به کشور 32درصد نسبت به مشابه پارسال رشد داشته و به میزان 21میلیارد و 695 میلیون دلار رسیده است. بیشترین واردات کالاهای خارجی به ایران در این مدت از امارات‌متحده عربی بود که در مجموع 40 درصد از واردات به کشورهای حوزه خلیج فارس مربوط است.

به گفته وی، کشورهای چین، هند، کره، ترکیه، آلمان، سوییس و ایتالیا سایر کشورهای هدف وارداتی کالا به ایران هستند.

 

وی افزود: بررسی آماری نشان داده 91 درصد از واردات از کشورهای آسیایی است به طوری که 20 میلیارد دلار از این قاره و مابقی از قاره‌های اروپا، آفریقا و آمریکا انجام شده است. معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: تراز بازرگانی ایران در سال جاری رو به مثبت بوده و این تراز 8/35درصد بیشتر از واردات است.

برنامه‌های دولت تدبیر و امید عامل اصلی رشد صادرات

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: سیاست‌های تعاملی دولت تدبیر و امید در حوزه بین‌المللی موجب افزایش صادرات غیرنفتی شده و رشد این بخش در اولویت برنامه‌های دولت یازدهم قرار دارد. دولت یازدهم با احیای شورای عالی توسعه صادرات و تدوین لایحه خروج غیرتورمی از رکود گام اساسی را برای رونق صادرات کشور بر داشته است.

وی لغو الزام قانون تعهد ارزی، برخورداری از معافیت مالیاتی و بهبود فرآیند صادراتی را مهم‌ترین گام دولت یازدهم برای توسعه صادرات غیر‌نفتی اعلام کرد.

وی افزود: همچنین طرح پرداخت یارانه سود تسهیلات را برای صدور خدمات فنی و مهندسی از دیگر برنامه‌های دولت یازدهم برای رشد صادرات غیر‌نفتی دانست.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: برای غلبه بر تحریم‌های بی‌رحمانه استکبار جهانی، ایران راهی جز توسعه صادرات غیر‌نفتی ندارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Ihtok3ap
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه