پنجشنبه, ۸ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Thu, 29 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز
از میان خبرها

شیب تند توسعه در منطقه آزاد ماکو

8 سال پیش ( 1394/7/12 )
 

مدیر سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: این منطقه با فراهم آوردن زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری شاهد شیب تند توسعه است. ابراهیم جلیلی، مدیر سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در خصوص پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه گفت: منطقه آزاد ماکو هفتمین و بزرگ‌ترین منطقه آزاد کشور است که بزرگ‌ترین مرز زمینی را با کشور ترکیه دارد و بر همین اساس به‌عنوان دروازه‌های تجارت با کشورهای اروپایی محسوب می‌شود.

وی در ادامه به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه اشاره و بیان داشت: تجارت، حمل‌و‌نقل و صنایع وابسته به کشاورزی به دلیل وجود دشت‌های گسترده و آب کافی با وجود هفت سد، وجود معادن فلزی و غیر‌فلزی و طبیعت بکر برای توسعه در گردشگری از نمونه پتانسیل‌های این منطقه است. مدیر سرمایه‌گذاری ماکو به سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته تاکنون اشاره کرد و بیان داشت: فاز نخست نیروگاه برق منطقه با اعتبار 75‌میلیون دلاری در حال احداث است که در فاز نهایی اعتبار آن به 600‌میلیون دلار خواهد رسید. همچنین سرمایه‌گذاری کارخانه تولید فروآلیاژ با 15‌میلیون دلار اعتبار آغاز به کار کرده که در نهایت به 800‌میلیون دلار می‌رسد.

وی در ادامه به زمان پایان این پروژه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: بنابر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فاز نخست این دو طرح تا پایان تابستان سال 95 به اتمام خواهد رسید. جلیلی با اشاره به سرمایه‌گذاری کشور‌های ترکیه، چین، هند، آلمان دراین منطقه آزاد گفت: اخیرا نیز قراردادی با یک‌میلیارد دلار اعتبار در زمینه پتروشیمی منعقد شد که در نهایت ماکو را به قطب سرمایه‌گذاری در شمال غرب ایران تبدیل خواهد کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/l58ewCyZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه