پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شکاف درآمدی، معضلی جهانی

8 سال پیش ( 1395/2/27 )
پدیدآورنده : سارا گلچین  

براساس آمار ارائه شده از سوی گروه Korn Ferry Hay که یک شرکت مشاوره‌ای است، به‌طورمیانگین زنان 18 درصد کمتر از مردان درآمد دارند. این گروه با بررسی 8 میلیون کارمند در 33 کشور جهان به این نتیجه رسید که شکاف درآمدی میان زنان و مردان معضلی جهانی است. مهم‌ترین دلیل این شکاف درآمدی غیبت زنان در پست‌های مهم مدیریتی و پردرآمد ذکر شده است. خانم‌ها در مشاغل دفتری 40 درصد نیروی کار را در جهان تشکیل می‌دهند اما تنها 17 درصد پست‌های مدیریتی را در اختیار دارند. این شکاف درآمدی البته در میان زنان و مردانی که در یک شرکت یا نهاد کار می‌کنند بسیار پایین است، ولی باز هم مردان 1/6 درصد بیش از همکاران زن در یک شرکت حقوق می‌گیرند.

شکاف درآمدی، معضلی جهانی

در بریتانیا بیش از چهار دهه است که قانون حقوق برابر تصویب شده اما فرق درآمد خانم‌ها و آقایان همچنان بالا است. تعهد دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا برای پوشش دادن این شکاف درآمدی در یک نسل آرزویی است که خیلی‌ها در بریتانیا دل‌شان می‌خواهد برآورده شود. در بریتانیا زنان تنها یک‌سوم پست‌های بالای مدیریتی را در اختیار دارند. کارمندان و کارگران در این کشور در یک سطح هستند اما هنوز از شرکت‌های مختلف به‌طورمیانگین به آقایان 9 درصد بیشتر از خانم‌ها حقوق می‌دهند.

مکزیک، روسیه، هلند، اسپانیا، سوییس، ایتالیا، بلژیک، فرانسه، آلمان و ترکیه نیز در میان کشورهای مورد بررسی بودند که شکاف درآمدی در آنها بالا است. برای مثال در مکزیک زنان 30 درصد کمتر از مردان حقوق می‌گیرند. در روسیه این عدد 25 درصد و در ایتالیا 22 درصد است.

جالب است بدانید که در امارات متحده عربی شکاف درآمدی کاملاً برعکس است. خانم‌ها در این کشور در شرایط برابر از نظر سطح و میزان کار با مردان به‌طورمیانگین 2 درصد بیشتر از آقایان در یک شرکت حقوق می‌گیرند. دلیل این موضوع تاحدی به حضور کمرنگ زنان در بازار کار در این کشور خاورمیانه بازمی‌گردد.

زنانی که در امارات سراغ کار بیرون از خانه می‌روند اساساً سطح آموزشی بالاتری دارند و به همین دلیل تنها پست‌های بالا قبول می‌کنند. در سال 2014 در امارات تنها 13 درصد از نیروی کار را زنان تشکیل می‌دادند، این درحالی‌است که در همین زمان سهم زنان بریتانیایی از بازار کار 46 درصد بود.

در این کشورها فاصله درآمدی زنان و مردان حاضر در یک شرکت و در سطح کاری یکسان نیز فاصله زیادی دارد. اسپانیا در این رده‌بندی صدرنشین است و کشورهایی مثل ایتالیا، آلمان، فرانسه و مکزیک هم در رده‌های بعدی قرار دارند.

منبع : Economist
برچسب ها : فرصت آزاد دریچه
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tu5sO9VU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه