پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جمعیت ایران یک درصد جهان اما سهم ایران از تصادفات جاده‌ای حدود ۱.۳درصد از تصادفات جهان است، گفت: دولت باید تصمیم بگیرد و برخورد با خطاهای انسانی و رانندگان پرخطر را تشدید کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داود کشاورزیان در سمپوزیوم «روانشناسی ترافیک و حمل‌و‌نقل: چالش‌ها و چشم‌اندازها» گفت: یکی از مشکلاتی که امروز در کشور ما تبدیل به موضوعی اجتماعی شده، تلفات رانندگی است که هم خسارات مادی و هم خسارات معنوی به همراه دارد که خانواده‌های زیادی را درگیر خود می‌کند.

line

وی ادامه داد: باوجود اینکه در طول سال‌های گذشته با تلاش دستگاه‌های مختلف تلفات رانندگی کاهش یافته است، اما متاسفانه در سال ۹۴ بالغ بر ۱۶ هزار و ۴۰۰ نفر در تلفات رانندگی جان خود را از دست دادند که ۳۰درصد از این تلفات در درون‌شهرها و ۷۰درصد نیز در محورهای برون‌شهری رخ داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سهم ایران از جمعیت جهان اندکی بیش از یک درصد است، گفت: سهم خودروهای ایران نیز حدود ۱.۶درصد از کل خودروهای ثبت شده در دنیا است، در حالی که سهم ایران از تصادفات رانندگی حدود ۱.۳درصد از تصادفات جهان است.

وی به اعمال قانون به‌عنوان یک عامل بازدارنده در کاهش تصادفات اشاره کرد و افزود: در کشور ما سهل‌ترین برخورد در مواجهه با تصادفات صورت می‌گیرد، چراکه وقتی یک راننده با سرعت از چراغ قرمز عبور می‌کند در حقیقت اقدام به قتل کرده‌ است، اما با فرد خاطی با پرداخت مبلغ ناچیز به‌عنوان جریمه برخورد می‌شود. همچنین شخصی که سبقت غیر‌مجاز می‌گیرد و جان دیگری را به خطر می‌اندازد نیز اقدام به قتل کرده است در حالی که مجازات آن بسیار سبک است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9il5aKj1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه