جمعه, ۲ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Fri, 23 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز
تخت‌روانچی در گفت‌وگو با دیلی تلگراف:

سفارت‌های ایران و انگلیس به‌زودی در دو کشور بازگشایی می‌شوند

9 سال پیش ( 1394/5/7 )
 

مجید تخت روانچی، معاون وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با روزنامه دیلی تلگراف گفت: اگر توافق هسته‌ای با موفقیت اجرا شود ایران و آمریکا فرصت‌هایی برای همکاری در زمینه‌ مقابله با تروریسم خواهند داشت. این معاون وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه به بررسی چگونگی نزدیکی روابط ایران و آمریکا پس از حصول توافق هسته‌ای پرداخت و تاکید کرد: هنوز برای ارزیابی اینکه مقابله با تروریسم می‌تواند زمینه‌ای برای همکاری میان تهران و واشنگتن باشد بسیار زود است اما این امر می‌تواند حوزه‌ای برای همکاری‌های آینده باشد. تخت روانچی به موضوع بازگشایی سفارت لندن در تهران اشاره کرد و گفت: هیچ مسئله‌ جدی سر راه بازگشایی سفارت انگلیس وجود ندارد و روابط عادی میان دو کشور زودتر از آنچه مقامات انگلیس پیش‌بینی‌کرده‌اند می‌تواند از سر گرفته شود.

نابه‌هنگام است که بخواهیم درباره‌ احتمال همکاری ایران و آمریکا در مسائل منطقه‌ای پیش‌بینی انجام دهیم. ابتدا باید ببینیم که این کودک (توافق هسته‌ای) چگونه بزرگ می‌شود. اگر همه چیز در اجرای توافق خوب پیش‌رود فکر می‌کنم فرصت‌هایی وجود داشته باشد، من اکنون نمی‌توانم بگویم که ایران در چه سطحی می‌تواند با غرب همکاری کند. اکنون اولویت این است که اطمینان حاصل کنیم، این توافق به خوبی مورد حمایت و پشتیبانی قرار گرفته و محافظت می‌شود. اگر این رویه به درستی اجرا شود و این اعتماد لازم در طول زمان ایجاد شود، فرصت‌هایی وجود خواهد داشت که پیش از هر چیز مسئله مقابله با تروریسم و افراطی‌گری است. تروریسم مسئله‌ای نیست که تنها مختص یک منطقه یا مربوط به تنها یک کشور باشد. بنابراین فرصت‌هایی وجود دارد که می‌تواند بین ایران و دیگران در آینده مورد بررسی قرار گیرد و حل شود.

روانچی در واکنش به اظهارات اخیر باراک اوباما رییس جهور آمریکا مبنی بر اینکه واشنگتن همچنان گزینه نظامی علیه ایران یا بازگشت تحریم‌ها را حفظ کرده است، به تلگراف گفت: ما متوجهیم که اظهارات اوباما مصرف داخلی دارد. صحبت از زور یک تهدید تو خالی است و هیچ مشکلی را حل نمی‌کند اما ما می‌دانیم که آنها در خانه با مشکلاتی روبه‌رو شده‌اند و باید به نگرانی‌های کنگره پاسخ دهند. ایرانی‌ها می‌دانند که این موضوعات چیزی نیست که بخواهند درباره‌اش نگران باشند. یک تاریخچه تلخ میان تهران و واشنگتن وجود دارد. همان‌طور که گفتم این توافق می‌تواند اساسی برای تعاملات آینده احتمالی میان دو طرف باشد. روانچی همچنین درباره‌ بازگشایی سفارت لندن در تهران و بالعکس که در سال 2011 بسته شده بود، گفت: هر دو سفارت به‌زودی بازگشایی خواهند شد. اگرچه یک سری مسائل وجود دارد که باید حل شوند که از نظر من مسائل سختی نیستند. ما به‌طور رسمی مشخص نکرده‌ایم که روز دقیق آن چه زمانی باید باشد اما فکر نمی‌کنم که مسئله مهمی باشد.

به نوشته روزنامه تلگراف، فیلیپ‌هاموند وزیر امور خارجه انگلیس نیز هفته گذشته گفت که سفارت لندن در تهران احتمالا در ماه دسامبر بازگشایی می‌شود. معاون وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به این مسئله گفت که بازگشایی سفارت حتی می‌تواند زودتر از این انجام شود، چون اصلا مسئله‌ای جدی نیست.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/rJwEjtsp
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه