جمعه, ۲ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Fri, 23 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز
تبعات برخورد قهری با قهوه‎خانه‌‌ها

سرو قلیان‌های ۱۵۰ هزارتومانی

9 سال پیش ( 1394/5/16 )
 

غلامرضا حیدرعربی، رییس صنف قهوه‌خانه‌داران با اشاره به خبرسازی‌های اخیر مبنی بر تعطیلی قهوه‌خانه‌ها در برخی استان‌ها و نگرانی دائمی قهوه‌خانه‌داران، افزود: قهو‌ه‌خانه در ایران سابقه ۵۰۰ ساله دارد و قلیان اساس قهوه‌خانه‌ است، لذا نمی‌توان انتظار داشت همه قهوه‌خانه‌ها قلیان‌های خود را کنار بگذارند. رییس صنف قهوه‌خانه‌داران با اشاره به اقدام وزارت بهداشت در سال ۸۶ مبنی بر برخورد قهری با قهوه‌خانه‌ها، گفت: همه شاهد بودیم که این برخورد جواب نداد و چه اتفاق‌های ناگواری به همراه داشت، قلیان‌ها به خانه‌ها و پارک‌ها رفت و نظارت به کلی نادیده گرفته شد. در حال حاضر قهوه‌خانه‌های ما مجهز به دوربین مداربسته و نظارت قوی اداره اماکن، اصناف، بازرگانی و نظارت صنفی است، اما اگر قلیان‌ها به خانه‌ها برود، هیچ نظارتی بر آن وجود نخواهد داشت.

حیدرعربی تأکید کرد: اگر بخواهند قلیان‌ها را جمع کنند، قلیان زیر پوست شهر می‌رود و زیرزمینی می‌شود. این آسیب بزرگ اجتماعی است، پس چه بهتر که به جای این نوع تهدید و اقدامات، نظارت‌ها را بیشتر کنیم. رییس صنف قهوه‌خانه‌داران با بیان اینکه معضل اصلی اتحادیه، واحدهای صنفی بدون پروانه کسب و تداخل صنفی است، گفت: اقدام این قهوه‌خانه‌ها و سفره‌خانه‌ها بزرگ‌ترین ضربه را به این اتحادیه می‌زند. وزارت بهداشت و اماکن باید با این‌ موارد برخورد جدی‌تری داشته باشند. او در ادامه با اشاره به تعداد بسیار زیاد قهوه‌خانه‌های غیرمجاز که هم در کیفیت و هم در قیمت باعث بدنامی قهوه‌خانه‌ها می‌شوند، گفت: متأسفانه قهوه‌خانه‌های غیرمجاز مثل قارچ در سطح تهران رشد می‌کنند. به دلیل وسعت تهران، شناسایی آنها نیز با دشواری روبه‌روست، اما ضروری است که با آنها برخورد شود.

حیدرعربی تعداد این قهوه‌خانه‌ها را چهار برابر قهوه‌خانه‌های مجاز دانست و گفت: براساس ماده ۲۷ قانون صنفی، ما می‌توانیم علیه آنها اعمال قانون کنیم. حتی با قهوه‌خانه‌های مجوزداری که به ورود افراد زیر ۱۸ سال اجازه دهند یا ساعت خاموشی را بعد از زمان اعلام شده اعمال کنند، براساس ماده ۲۸ برخورد خواهد شد. حیدرعربی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا با این تفاوت قیمت در ارائه قلیان در محله‌های مختلف روبه‌رو هستیم، گفت: ما نرخ مصوب داریم، اما متأسفانه مدت‌هاست ساماندهی نشده است. این نرخ براساس منطقه و خدماتی که ارائه می‌شود تقریباً از ۴ هزار تومان تا ۳۰ هزارتومان است. یکی از تاکیدات ما در دوره جدید، سر و سامان‌دهی به نرخ ارائه قلیان و خدمات است که قرار شد این کار براساس درجه‌بندی قهوه‌خانه‌ها از الف تا ج صورت بگیرد. متأسفانه نمی‌توانم این موضوع را رد کنم که برخی قهوه‌خانه‌ها تا ۱۰۰ و ۱۵۰ هزارتومان هم برای قلیان می‌گیرند، اما مطمئن باشید آنها مجوز ندارند و باید با آنها برخورد شود. قلیان‌های اورجینال، ارائه قلیان درون آناناس و. . . از جمله مواردی است که شاهد آن هستیم و بسیاری از قهوه‌خانه‌ها به این دلایل قیمت بالاتری دریافت می‌کنند و مشتری خود را هم دارند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zjNPaBdh
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه