گفته شده که تصاویر، ارزشی معادل هزاران کلمه را دارند. در اکثر روزنامهها و مجلات، عکسی جالب توجه میتواند از هزاران کلمه موثرتر باشد و این در حالی است که زمانی بسیار کمتر را نیز به خود اختصاص میدهد. به کار گرفتن عکاسان در رسانه خود باعث افزایش حجم مطالب چاپی و دلبستگی خوانندگان میشود. برای اینکه به این مقصود دستیابیم داستان ما باید کاملا هیجان انگیز و مهم جلوه کند. بدون شک یافتن عکسی جدید و جالب چالشبرانگیز خواهد بود، اما این چالش با کمی خلاقیت دست یافتنی است.
ایده
شرکت رازور تولیدکننده نسل جدیدی از تیغهای اصلاح بود و برای تبلیغ 1000 قطعه از تیغ هایش را به بنیادهای خیریه داد تا آنان در اختیار افراد مشهوری که میخواستند ریش خود را در ملأ عام بتراشند قرار دهد. این شرکت همچنین با یک ستاره موسیقی راک، یک نماینده مجلس و یک بازیگر فیلمهای کمدی که همگی توافق کرده بودند با شرکت همکاری کنند در ارتباط بود. این شرکت در ادامه اقداماتش به راهاندازی آرایشگاهی سیار در میدان پارلمان واقع در مرکز شهر پرداخت و از خبرنگاران برای تهیه مطلب و عکس دعوت به عمل آورد.
تصاویر حاصله بهطور گسترده مورد استفاده قرار گرفت و نام شرکت در بسیاری از گزارشات آورده شد. در تبلیغات و رویدادهای مهم شرکت از حروف بزرگ نام شرکت و عکسهایی در موقعیتهای مناسب استفاده میکرد که باعث میشد خواننده شرکت را شاهکاری تمام عیار تصور کند.
آنچه در عمل باید انجام دهید
- مطمئن شوید که سوژههای عالی عکاسی را در اختیار دارید، در این بین افراد مشهور همیشه گزینههای خوبی هستند اما در عین حال از دیگر سوژههای در دسترس غافل نشوید.
- فراموش نکنید که از افراد شاغل در اخبار تلویزیونی نیز دعوت به عمل آورید. موقعیتهای ممتاز عکاسی به همان اندازه برای فیلمبردار مناسب هستند.
- شما نیاز جدی به پلهای ارتباطی دیگری نیز دارید تا از انتشار یافتن هرچه بیشتر مطالب خود مطمئن شوید. تبلیغات حتی رهگذران را متوجه خود میکند.