مدیرعامل هما با اشاره به مشکلات فرودگاه امامخمینی(ره) گفت: نبود امکان اختصاص هواپیمای جایگزین همزمان در دو فرودگاه امام خمینی(ره) و مهرآباد و هزینه سنگین پروازهای خالی از فرودگاه امام به مهرآباد از مشکلات ایرلانها بابت دو فرودگاهی بودن تهران است. به گزارش فارس، فرهاد پرورش با بیان اینکه مشکل فعلی تهران دو فرودگاهی بودن است، اظهار کرد: زمانی که فرودگاه امام خمینی(ره) ساخته شد فکری برای فرودگاه مهرآباد نشد ضمن آنکه در فرودگاه امام از نظر ظرفیت، فاصله تا شهر و زیرساختها مشکلاتی وجود داشت که هماکنون نیز وجود دارد.
پرورش با اشاره به مشکلات دو فرودگاهی بودن در تهران اظهار کرد: تا پیش از این با بوئینگ 747 از فرودگاه امام به کوالالامپور میرفتیم و پس از بازگشت به فرودگاه امام مجبور بودیم با صندلی خالی به مهرآباد برگردیم تا پروازهای مدینه و جده را انجام دهیم و همین مورد موجب میشد تجهیزات، نیروی انسانی و دارایی ایرلاین بدون جهت هزینه شود.
مدیرعامل ایرانایر افزود: در همین راستا شرکتهای هواپیمایی خارجی مسیرهای استانی ایران را هدف قرار دادند و در حال گسترش پروازهای خود به استانهای ایران هستند، این بدان جهت است که اگر مسافری از خارج کشور بخواهد از پرواز هما استفاده کند و به یکی از استانهای کشور سفر کند، ابتدا باید از مبدأ به فرودگاه امام پرواز کند و سپس با هزینهکرد مجدد به فرودگاه مهرآباد رفته و از آنجا به شهرستانهای کشور پرواز داشته باشد درحالیکه با راهاندازی پروازهای خارجی توسط شرکتهای خارجی، بهعنوان مثال مسافر بهراحتی از استانبول به شیراز پرواز میکند.
مدیرعامل ایرانایر افزود: همین مورد موجب شد که در گام اول ما 90 درصد از چنین مسافرهای خود را از دست بدهیم. متاسفانه هنوز خط آهن فرودگاه امام و مهرآباد تکمیل نشده و این از دیگر مشکلات است.
مدیرعامل ایرانایر با اشاره به مشکلات ایرلاینها در فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: زمانی که یک بوئینگ 747 ما در فرودگاه امام احتیاج به جکآپ داشته باشد مجبوریم از آنجا به مهرآباد پرواز کرده و در آشیانه بوئینگ 747 تعمیرات را انجام دهیم. یک موتور بوئینگ 747 قدیمی در یک سیکل پروازی هزار دلار هزینه دارد و چهار موتور آن چهار هزار دلار هزینه روی دوش ایرلاین میگذارد تا بخواهیم از فرودگاه امام به فرودگاه مهرآباد پرواز کنیم.