پنجشنبه, ۴ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مشاور وزیر راه و شهرسازی با اعلام افزایش معاملات مسکن طی یک‌ماه گذشته از ۸ هزار به حدود ۲۰ هزار معامله در ماه گفت: تاکنون ۴۳ هزار نفر برای دریافت تسهیلات صندوق یک مسکن که ۸۰ میلیون تومان است حدود هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

رونق بازار مسکن با افزایش میزان معاملات

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین عبده تبریزی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: اکنون در تهران حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار معامله مسکن در ماه انجام می‌شود که در زمان رکود این تعداد به ۸ هزار معامله نیز کاهش‌یافت.

مشاور وزیر راه و شهرسازی افزود: در زمان اوج رونق بخش مسکن تعداد معاملات مسکن در تهران ۲۵ هزار معامله در ماه بود. تلاش‌های دولت برای افزایش تسهیلات مسکن می‌تواند موجب رونق این بخش شود.

عبده تبریزی گفت: تاکنون ۴۳ هزار نفر برای دریافت تسهیلات صندوق یکم مسکن که  ۸۰ میلیون تومان است حدود هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده‌اند. دولت بودجه مسکن اجتماعی را که از ابتدا آن را مطرح کرد خرج اتمام طرح مسکن مهر می‌کند.

وی گفت: اکنون ۲۷۳ هزار واحد مسکن مهر فقط نیازمند انشعابات آب وبرق است. مشاور وزیر راه و شهر‌سازی افزود: ‌به دلیل انتخاب مکان نامناسب مسکن‌های مهر در دولت گذشته، این دولت هر چه بودجه داشته برای ایجاد زیرساخت‌های این مناطق هزینه کرده و مجبور است بقیه را از پول مردم هزینه کند.

عبده تبریزی اضافه کرد: سالانه نیاز کشور به ۶۵۰ هزار واحد است و با توجه به حدود ۳ میلیون مسکنی که از سال‌های گذشته نیاز کشور بوده است باید تا هفت سال آینده ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار واحد در سال مسکن ساخته شود.

وی گفت: طرح مسکن مهر همه اعتبارات را هزینه خود کرده است.

ایرج رهبر، عضو هیات‌مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن تهران نیز در این برنامه با بیان اینکه اکنون مسکن در رکود به سر می‌برد، گفت: مردم تمام بازپرداخت تسهیلات ۸۰ میلیونی یا ۱۶۰ میلیون تومانی را ندارند.

رهبر گفت: با توجه به اینکه مسکن سهم بزرگی در اقتصاد کشور دارد نبود توان خرید مردم و هزینه‌های بالای ساخت‌و‌ساز عامل رکود این بخش است.

عضو هیات‌مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن تهران افزود: وزارت راه‌وشهر‌سازی با تولید‌کنندگان بخش‌خصوصی مسکن مشورت بیشتری داشته باشد. عضو هیات‌مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن تهران گفت: بانک مسکن اعلام کرده بانک مرکزی بودجه به ما نداده است.

رهبر افزود: در بخش مسکن باید برای بخش‌خصوصی با کاهش مالیات‌ها ایجاد انگیزه و آمایش سرزمینی برای جلوگیری از تراکم جمیعت انجام شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GQUwWJoF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه