جمعه, ۲۱ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Fri, 10 Jan(1) 2025 /
           
فرصت امروز

روش نقشه‌ کشی ایده‌ های تیمی

9 سال پیش ( 1394/3/19 )
پدیدآورنده : عطیه عظیمی  

هنگامی که مدیر یا رهبر یک کسب‌و‌کار بخواهد روشی را از میان انواع روش‌های بازاریابی کم‌هزینه انتخاب کند، به انجام مراحل متعددی نیاز دارد که هر یک زمانبر و در حد خود دشوار است. اگر فردی بخواهد به تنهایی همه کارها را برای بررسی و سپس انتخاب و مرحله عملیات انجام دهد شاید ماه‌ها طول بکشد و شاید مشکلات ناشی از این همه کار او را در میانه راه دلسرد کند. اما اگر این کارها بین چند نفر تقسیم شود سرعت انجام کار افزایش می‌یابد و وقتی افراد مشاهده می‌کنند که کار سریع پیش می‌رود، انگیزه‌شان بیشتر می‌شود.

64758607900 0808

این مسئله که آیا اثر گروه بیشتر است یا فرد، به معیاری که برای تعیین و سنجش اثربخشی درنظرگرفته می‌شود بستگی دارد اما از نظر دقت باید گفت تصمیمات گروه دقیق‌تر است. اگر بتوان اثربخشی تصمیمات را در قالب سرعت تعریف کرد در آن صورت باید گفت که افراد برتری دارند اما اگر نوآوری و خلاقیت اهمیت داشته باشد گروه به‌مراتب موثرتر از فرد است. اگر معنای اثربخشی قبول کردن و پذیرش راه‌حل نهایی باشد، باز هم گروه موثرتر از فرد عمل می‌کند. گروه‌ها می‌توانند ایده‌های بیشتری را ابداع و راه‌حل‌های نهایی را ارائه کنند. گروه‌ها در مقایسه با افراد ایده‌ها را بهتر ارزیابی می‌کنند. پس اینجاست که پیشنهاد می‌شود برای یافتن روش‌های مناسب و موفق بازاریابی کم‌هزینه برای کسب‌و‌کار خود از روش‌های تصمیم‌گیری گروهی استفاده کنیم.

متداول‌ترین شکل تصمیم‌گیری به‌وسیله گردهمایی ایجاد می‌شود که به‌صورت رودررو روابط متقابل برقرار می‌کنند. گروه‌هایی که به‌صورت رودررو روابط متقابل برقرار می‌کنند اغلب درجهت سازش با هنجارها و معیار گروه بر یکدیگر فشار وارد می‌کنند. این روش در سازمان‌ها مرسوم است. اما روشی که در اینجا مورد بحث قرار می‌گیرد روش نقشه کشی ایده‌های تیمی است. در کار تیمی خلاقیت بیشتری به چشم می‌خورد، زیرا خلاقیت مستلزم وجود دیدگاه‌های مختلف نسبت به یک موضوع و تضارب آرا ست. افرادی که وارد کار تیمی با یکدیگر می‌شوند، هر یک زندگی متفاوتی را از سر گذرانده‌اند و هر یک از منظری متفاوت به جهان می‌نگرند، این تفاوت دیدگاه‌ها، زمینه‌ای مناسب برای بروز خلاقیت فراهم می‌کند. در این روش هیچ ایده‌ای رد نمی‌شود تا همه اعضا در آن مشارکت فعالی داشته باشند.

فرآیند کاری با یک موضوع مشخص آغاز می‌شود. هر عضو یک توفان فکری حول آن موضوع انجام می‌دهد. تمام ایده‌ها در یک نقشه ایده بزرگ‌ ترکیب می‌شوند. در فاز مشارکت، اعضا ممکن است به یک درک مشترک برسند. در این مشارکت ممکن است ایده‌های جدیدی عنوان شود. آن ایده‌ها نیز به نقشه ایده‌ها اضافه می‌شوند. وقتی تمام ایده‌ها جمع‌آوری شد، گروه برای اولویت‌بندی آنها اقدام می‌کند و ایده‌ها برای روش‌های نوین بازاریابی کم‌هزینه براساس اولویت‌های هر کسب‌و‌کار مرتب می‌شوند و پس از آن به ترتیب در دستور کاری قرار می‌گیرند. هیچ فردی، حتی خبره‌ترین هم نمی‌تواند به تنهایی مهارت‌های مختلف مورد نیاز را برای پیشبرد یک کسب‌و‌کار موفق در خود جمع کند. در دنیای کسب‌و‌کار امروز، معنای خود را از دست داده است، تنها یک تیم می‌تواند همه فن‌حریف باشد. هر یک از اعضای تیم ممکن است در کاری مهارت داشته باشند، یکی خوش فکر است و دیگری جزییات را می‌کاود. وقتی که تمام این افراد در یک تیم جمع می‌شوند، مانند این است که همه این مهارت‌ها متعلق به همه اعضای تیم است که می‌توانند آنها را در راستای رسیدن به هدف مشترک‌شان به کار گیرند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qQfu0z9y
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکسقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5مبلمان اداریقیمت طلای آبشدهنرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیکوچینگ فراکوچ
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه