جمعه, ۲ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Fri, 23 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

وزارت خارجه سوئد اعلام کرد، یکی از دیپلمات‌های این کشور در اقدام تلافی‌جویانه دولت روسیه از مسکو اخراج شده است. پیش‌تر استکهلم یک دیپلمات روسی را اخراج کرده بود. به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت خارجه سوئد در این باره گفت: مقامات روسی به ما اطلاع داده‌اند که یکی از دیپلمات‌های سفارت سوئد در مسکو باید کشور را ترک کند. روسیه روشن کرده است که این تصمیم واکنشی به اقدام دولت سوئد در اخراج یک دیپلمات روسی است. مقام یا نام این دیپلمات تاکنون اعلام نشده است.

او درباره علت اخراج دیپلمات روسی از استکهلم خاطرنشان کرد: دیپلمات روسی به دلیل اقدامات مغایر با کنوانسیون وین که روابط دیپلماتیک بین دولت‌ها را مشخص می‌کند، اخراج شد. این مقام سوئدی اما جزییاتی از اقدامات مغایر کنوانسیون از سوی روسیه یا حتی زمان دقیق اخراج‌ها ارائه نداد. او گفت: فقط می‌توانیم بگوییم که این اتفاق اخیرا رخ داده است.

سخنگوی وزارت خارجه سوئد درباره تاثیر این اتفاق بر روابط بین دو کشور اظهار کرد: هنوز بسیار زود است تا درباره تاثیر تصمیم مسکو بر روابط بین دو کشور سخن بگوییم اما این اتفاق قطعا روابط ما را بهبود نمی‌بخشد. پیش‌تر در ماه ژوئن وزیر دفاع سوئد اعلام کرده بود: این کشور ظرفیت‌های نظامی و مانورهای مشترک خود را به دلیل نگرانی از فعالیت‌های نظامی روسیه افزایش می‌دهد. این در حالی است که سوئد عضو ناتو نیست.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/c1u52UVA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه