پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس ادعا کرده است که اگر مردم بریتانیا به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی دهند، هزینه تعطیلات خانواده‌ها تا 230 پوند افزایش خواهد یافت.

آقای نخست‌وزیر در تازه‌ترین هشدار خود نسبت به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در این ‌باره بحث خواهد کرد که هزینه‌های تعطیلات و اقامت هنگام مسافرت می‌تواند به‌خاطر کاهش ارزش پوند افزایش یابد. کمپین خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا احتمالا وزارت خزانه‌داری را یک روز پس از انتشار آماری درباره از دست دادن مشاغل، کاهش دستمزدها، افزایش تورم و کاهش قیمت خانه، متهم به بزرگنمایی و تشویش اذهان عمومی می‌کند.

روزگار سخت بریتانیا پس از خروج از اتحادیه اروپا

اما اهالی داونینگ استریت، مقر دفتر نخست‌وزیر بریتانیا، اصرار دارند که انتشار این آمار به دولت کمک می‌کند پس از رأی‌گیری 23 ژوئن دورنمایی از وضعیت کشور داشته باشد.

در تحلیل‌های تازه، وزارت خزانه‌داری ادعا کرده که هزینه تعطیلات می‌تواند با شروع تابستان افزایش یابد، چون ارزش پوند حدود 12درصد پایین خواهد آمد و باعث می‌شود هزینه اقامت و خورد و خوراک برای کسانی که مسافرت خارجی می‌روند، افزایش یابد. این نهاد دولتی پیش‌بینی کرد که دو سال‌ پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، هزینه مسافرت 8 روزه یک خانواده 4 نفره در زمان تعطیلات تا 230 پوند افزایش خواهد یافت.

دولت همچنین نسبت به درخطرافتادن سایر مزایا هشدار داده است؛ از جمله اینکه هزینه‌های رومینگ از سال 2017 دیگر برعهده دولت نخواهد بود و خدمات بهداشتی رایگان اتحادیه اروپا دیگر وجود نخواهد داشت.

کامرون هشدار می‌دهد: «همه شواهد نشان می‌دهد که پس از رأی به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ارزش پوند کاهش خواهد یافت و ضعیف شدن ارزش پوند باعث می‌شود مردم پولی را که به سختی پس‌انداز کرده‌اند، خرج سفرهای خارجی نکنند.»

«انتخابی که پیش روی مردم در روز 23 ژوئن قرار گرفته حالا شفاف‌تر است: قطعیت و امنیت اقتصادی، باقی ماندن در اتحادیه اروپا یا در مقابل جهشی در تاریکی که منجر به افزایش قیمت‌ها از جمله هزینه مسافرت خانواده‌ها در تعطیلات خواهد شد.»

دو مدیر ارشد شرکت‌های موبایلی در بریتانیا نیز از ادعاهای دولت حمایت کرده و گفته‌اند که خروج این کشور از اتحادیه اروپا لزوما به‌سود این کشور نخواهد بود، چون هزینه‌های رومینگ از سال 2017 به دوش مشتری‌ها خواهد افتاد.

به‌گفته مدیر اجرایی یکی از این شرکت‌های موبایلی، به‌خاطر عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا این شرکت‌ها می‌توانند به مشتریان خود خدمات رومینگ را با هزینه پایین ارائه کنند. این خدمات شامل طرح‌های رومینگ درون اتحادیه‌ای و شارژ داده‌ای هستند. بنابراین اگر بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شود، مشتریانی که به کشورهای قاره سبز سفر می‌کنند از سال 2017 دیگر نمی‌توانند روی خدمات رومینگ با 90درصد تخفیف حساب کنند.

بریتانیا همچنین از حضور در اتحادیه اروپا در بخش بازار دیجیتال هم نفع می‌برد و در شرایطی که برای رشد اقتصادی با استفاده از بازار دیجیتال فرصت‌های خوبی دارد، به‌نظرمی‌رسد خروج از اتحادیه اروپا به ضررش تمام شود.

برای مخالفان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا دیگر زمان زیادی نمانده تا مردم را نسبت به ضررهای این خروج آگاه کنند. مردم بریتانیا روز 23 ژوئن دراین‌باره تصمیم خواهند گرفت.

منبع : guardian
برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9dFQrE1u
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه